velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۰۸۷
پ
کد خبر: ۱۴۵۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - 16 June 2015
ولایتی در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان:

فعالیت سازمان ملل می‌تواند برای ایجاد صلح در منطقه مفید باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالیت‌های سازمان ملل می‌تواند برای ایجاد صلح در منطقه به ویژه در لبنان مفید باشد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام هفدهم خرداد ماه  در دیدار با "سیگرید کاگ" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با اشاره به اهمیت نقش این کشور در منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از دیرباز روابط خوبی با لبنان داشته و از این پس هم خواهد داشت چرا که مردم لبنان در جهان عرب جایگاه ویژه‌ای دارند و مردمی فرهیخته و نخبه محسوب می‌شوند.

ولایتی ادامه داد: لبنان همیشه در دنیای عرب تأثیرگذار بوده است و گروه‌ها و تفکرات مختلف در این کشور همواره در کنار یکدیگر در صلح و آرامش زندگی کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخاب رئیس‌جمهور لبنان اشاره و تصریح کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین مشکل لبنان در حال حاضر انتخاب رئیس‌جمهور است که این مشکل می‌تواند با درایت مردم و مسئولین عالی لبنان مرتفع شود.

وی در پایان تصریح کرد: فعالیت‌های سازمان ملل می تواند برای ایجاد صلح در منطقه به ویژه در لبنان مفید باشد.

"سیگرید کاگ" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان هم در این دیدار، ضمن اظهار خرسندی از این دیدار گفت : همکاری ایران در مسئله سوریه قابل تقدیر است، همچنین امیدواریم با کمک‌های جمهوری اسلامی ایران ، پیچیدگی موضوع در امور لبنان مرتفع و این تهدیدات به فرصت تبدیل شود.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
پربیننده ها