velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۳۰۵
پ
کد خبر: ۱۴۵۲
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - 01 June 2015

دیدار رییس العلمای بوسنی و هرزگوین با ولایتی

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار رییس العلما و رییس مجلس جامعه اسلامی بوسنی گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران به بوسنی کمک نکرد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی در دیدار حسین افندی کاوازوویچ با یادآوری کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم بوسنی و هرزگوین افزود: در آن دوران هیچ کشور اسلامی حاضر نشد به اندازه جمهوری اسلامی ایران به شما کمک کند.

وی ادامه داد: حتی برخی ها که امروز مدعی پرچمداری جهان اسلام هستند نیز به بوسنی و هرزگوین کمک نکردند، یکی از همین کشورها در زمان گذشته کشتی کمک های جمهوری اسلامی ایران را توقیف کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک یادآور شد: در آن روزها هیچ کسی از ترس اروپا و آمریکا جرات حمایت از بوسنی را نداشت و ما خوشحالیم از این که قتل عام مردم بوسنی تمام شد؛ ولیکن ناراحتیم از این که حقوق مسلمانان به طور کامل داده نشد.

حسین افندی کاوازوویچ نیز در این دیدار گفت: در سال 2013، 53 درصد از بوسنیایی ها را مسلمانان، 13 درصد را کروات ها و 30 درصد را صرب ها تشکیل دادند.

رییس العلمای بوسنی با یادآوری دوران گذشته بوسنی تصریح کرد: زمانی که کسی به بوسنی کمک نمی کرد ایران به کشور ما یاری کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در این جا حضور یافته ایم تا از مشورت شما بهره های لازم را بگیریم چرا که برخی ها در داخل بوسنی به دنبال چند شاخه کردن مسلمانان هستند.

همچنین حسن چنگیج رییس مجلس جامعه اسلامی بوسنی نیز با یادآوری خاطرات گذشته از همکاری های علی اکبر ولایتی که به عنوان وزیر امور خارجه به کشور بوسنی سفر کرده بود نیز تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: