velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۴۷۵
پ
کد خبر: ۱۴۵۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - 01 June 2015
دکتر ولایتی:

ایران مصمم به ادامه مذاکرات است

روزنامه ابتکار با بازتاب موضوع «ایران مصمم به ادامه مذاکرات است»، نوشت:

مشاور امور بین الملل رهبر انقلاب گفت: جمهوری اسلامی ایران مصمم به ادامه مذاکرات هسته ای است و امید بسیاری دارد که این مذاکرات به نتایج مثبت و مطلوب ایران منتهی شود.

علی اکبر ولایتی روز یکشنبه در دیدار با برخی از اصحاب رسانه اردن در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا شما پیش بینی می کنید که در پایان یک ماه آینده توافقی امضا شود ؟ آیا این موضوع به زیان موضع منطقه ایران خواهد بود یا خیر و یا آنکه در صورت عدم توافق آیا شرایط نظامی تشدید می شود؟ گفت: مصمم به ادامه مذاکراتیم و امید زیادی داریم که به نتایج مثبت و مطلوب ایران منتهی شود اما زیر بار هیچ تحمیلی نخواهیم رفت.

وی ادامه داد: مذاکرات شرایطی هم دارد که یکی از آنها زیربار بازدید از مراکز نظامی نرفتن است. رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شرط دیگر این است که بازجویی، بازپرسی و سوال کردن از دانشمندان هسته ای را نمی پذیریم و این دو مهم از شرایط ما محسوب می شود.وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا زمان تعیین شده به نتیجه برسد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک در عین حال تصریح کرد: البته نمی دانیم اگر آمریکایی ها بخواهند هر بار دبه درآورند و درخواست جدیدی را مطرح نمایند مذاکرات به نتیجه می رسد یا باید همچنان منتظر خواسته های جدید آنها باشیم.

ولایتی در ادامه پاسخ به پرسش های مطرح شده اصحاب رسانه اردن افزود: به طور حتم کاری خلاف سیاستهای 35 ساله جمهوری اسلامی که همان حمایت از مقاومت است انجام نمی گیرد چرا که حامی تحت مقاومت بودن از زمان امام خمینی (ره) شروع شده و در زمان رهبر معظم انقلاب ادامه یافته و همچنان دنبال می شود.

وی اضافه کرد: مصداقیت نظام جمهوری اسلامی اقتضا می کند که از کیان امت اسلامی و کشورهای اسلامی حمایت کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها