velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۰۱
پ
کد خبر: ۱۴۳۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - 25 May 2015

ولایتی خواستار توسعه همکاریهای علمی - پژوهشی ایران و چین شد

«علی اکبر ولایتی» رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام روز دوشنبه خواستار توسعه همکاری های علمی و پژوهشی ایران و چین شد.

به گزارش ایرنا، وی که به منظور شرکت در نشست سازمان های غیردولتی و مطالعاتی کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اعتمادسازی آسیا موسوم به «سیکا» در پکن به سر می برد، در بازدید از مرکز تحقیقاتی و پژوهشی یک شرکت بزرگ فناوری ارتباطی و در جمع مدیران ارشد این شرکت گفت: زمینه های همکاری های علمی و پژوهشی ارزشمندی در بخش های مختلف در ایران وجود دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام آمادگی برقراری ارتباط و تعاملات دوجانبه با مراکز علمی و پژوهشی چین را دارد.

شرکت فناوری «هوآوی» که «ولایتی» روز دوشنبه از آن بازدید کرد، شرکت چند ملیتی فعال در زمینه شبکه های کامپیوتری و ارتباطات است. دفتر اصلی این شرکت در شهر «شن زن» چین واقع است. هوآوی بزرگ ترین شرکت ارائه کننده سرویس های ارتباطی پس از پیشی گرفتن از شرکت «اریکسون» در سال 2012 میلادی در جهان است.

هیواوی بیش از 140 هزار کارمند در سراسر دنیا دارد و حدود ۴۶ درصد آنها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت می کنند.

این شرکت حدود ۲۰ موسسه تحقیق و توسعه در کشورهای چین، آمریکا، آلمان، سوئد، هند، روسیه و ترکیه دارد و در سال ۲۰۱۱ در حدود سه میلیارد و 740 میلیون دلار در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بازدید از بخش های مختلف این شرکت و به ویژه فعالیت های پژوهشی و مطالعاتی آن بازدید کرد.

در این بازدید مسوولان ارشد شرکت «هوآوی» علاقه مندی خود را برای همکاری در زمینه های مختلف با ایران ابراز کردند.

ولایتی روز شنبه گذشته وارد چین شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: