velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۹۲
پ
کد خبر: ۱۴۳۵
تاریخ انتشار: شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 23 May 2015

سفر ولایتی به پکن برای شرکت در اجلاس سیکا

علی‌اکبر ولایتی برای شرکت در اجلاس سیکا در چین وارد پایتخت این کشور شد.

به گزارش تسنیم، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ساعاتی پیش برای شرکت در کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا (سیکا) در چین وارد پکن شد.

کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادساز در آسیا موسوم به سیکا در اصل اجلاسی است که "حفظ صلح و امنیت در آسیا" مهمترین هدف وجودی آن را تشکیل می دهد. طرح اولیه ایجاد این اجلاس به 21 سال قبل بازمی گردد که آقای نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان در چهل و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اکتبر 1992 طرح ایجاد سازمانی متشکل از کشورهای آسیایی را برای ارتقای روابط دو جانبه و همکاری میان کشورهای آسیایی با هدف ایجاد ثبات و برقراری امنیت در منطقه مطرح و این سازمان درسال 1996 به طوررسمی تشکیل شد.

جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان وتایلند اعضای اصلی سازمان سیکا را تشکیل داده و کشورهای استرالیا، ویتنام، اندونزی، کره جنوبی، ‌لبنان، مالزی، آمریکا، اوکراین، ژاپن، سنگاپور،عربستان سعودی وسریلانکا نیزبه عنوان اعضای ناظر درسیکا محسوب می شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: