velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۹۸
پ
کد خبر: ۱۴۳۲
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 21 May 2015
دکتر ولایتی در دیدار با اعضای جمعیت دوستی فلسطین و ایران:

راه نجات غزه سازش با محاصره‌کنندگان نیست، مبارزه و مقاومت است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل روز پنجشنبه با رئیس و اعضاء جمعیت دوستی ایران و فلسطین دیدار و بر تلاش روزافزون برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطین که پیروزی اسلام است تاکید کرد.

به گزارش مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر علی اکبر ولایتی در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تاکید بر این که فعالیت‌های مناسبی توسط این نهاد انجام شده که نشاندهنده دامنه فعالیت های گسترده مجموعه است گفت: موضوع فلسطین و اهمیت آن از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مورد توجه و اهتمام ویژه قرار داشته و اینجانب در سفر اخیر به لبنان برای شرکت در اجلاس علمای جهان اسلام برای فلسطین هم این مواضع را مورد بررسی قرار داده و تشریح کردم ضمن آن که در دیدار با دبیر کل حزب الله و رییس جمهور سوریه نیز در این زمینه و موضوع فلسطین در مقطع کنونی که صف آرایی حق و باطل را به وضوح در منطقه شاهد هستیم بحث و تبادل نظر داشتیم.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه همه ما در مسیر مقاومت حرکت می‌کنیم افزود: فلسطین مسئله جهان اسلام است و اگر بتوانیم تلاش برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطینی را به ثمر برسانیم در حقیقت در راستای پیروزی اسلام گام برداشته‌ایم زیرا فلسطین اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس پس از حرمین شرفین محسوب میشود و اساس حرکت در این راه مبارزه است و سازش و تسلیم طلبی حاصلی در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به قرارداد اسلو بود افزود: این قرارداد که آغاز مسیر سازس تلقی می شود سبب شد رژیم صهیونیستی قدم به قدم پیش آید و عاقبت عرفات در رام‌الله توقیف خانگی شد و بعد هم به احتمال زیاد به قتل رسید و امروز هم کسانی که با عربستان کنار آمدند و از حمله به یمن حمایت کردند در حقیقت دچار توهم هستند و تصور می‌کنند با این قبیل حمایتها قادرند مواضع خود را تقویت کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به موضوعی تاریخی اشاره کرد و افزود: زمانی، اردن مجاهدین فلسطین و حماس را از این کشور بیرون کرد و سوریه آنها را در آغوش گرفت اما روزی که سوریه دچار مشکل شد مطابق یک ضرب‌المثل فارسی این افراد نمک خوردند و نمکدان شکستند و بقیه در منطقه منتظر آنند که ببینند این میهمان با میزبان خود چه خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به مجموعه دوستی که بین ایران و فلسطین تحت عنوان جمعیت دوستی فلسطین و ایران تشکیل شده است گفت: جای خالی چنین مجموعه ای احساس می شد و در حال حاضر ما با گروه‌های فلسطینی که مبارزه می‌کنند ارتباط داریم و لازم بود با گروه‌های مردمی مثل شما نیز این ارتباطات برقرار شود و راه نجات فلسطین، ایجاد همبستگی با دیگر کشورهای مسلمان و مبارزه برای آزادی فلسطین است.

ولایتی یادآور شد: اطمینان داریم خط مقاومت که از ایران آغاز شده تا یمن، عربستان، سوریه، لبنان ادامه دارد و فلسطین انشاءالله به پیروزی خواهد رسید و راه نجات غزه، سازش با محاصره‌کنندگان نیست بلکه مبارزه و مقاومت است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه عقب‌نشینی اسرائیل از غزه نتیجه مقاومت فلسطین بود تصریح کرد: زمانی اسحاق رابین عنوان کرد امیدوارم روزی از خواب بیدار شوم و شاهد آن باشم که غزه در زمین فرو رفته است و امروز غزه در جای خود باقی است و این رابین است که در زمین فرو رفته است.

در این دیدار، رئیس و اعضای گروه فلسطینی، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات خود ارائه نمودند و در پایان، عبدالکریم شرقی، رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران، نماد مقاومت مردم فلسطین را به دکتر ولایتی اهداء کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها