velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۰۰۷
پ
کد خبر: ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - 15 April 2015

دیدار قائم مقام وزیرامورخارجه آلمان با ولایتی

مارکوس ادرر قائم مقام وزیر امور خارجه آلمان، با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار که عصر امروز -چهارشنبه- در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، علی اکبر ولایتی و مارکوس ادرر درباره مسایل منطقه ای و همکاری های میان دو کشور بحث و گفت و گو کردند.

همچنین در این نشست، اشترنبرگ سفیر آلمان در تهران و جمعی از کارشناسان دو کشور حضور داشتند و در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی نیز گفت و گو و تبادل نظر شد.

ولایتی پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: با قائم مقام وزارت امور خارجه آلمان گفت و گوهای ارزشمندی درباره روابط دو جانبه، منطقه ای و مسایل هسته ای داشتیم.

وی یادآور شد: رابطه ایران و آلمان یک رابطه بسیار قدیمی است و بدون مشکل جدی در طول تاریخ روابط دو کشور بوده است و حالا هم مواضع آلمان در موارد مختلف، متفاوت با بعضی دیگر از کشورهای غربی نسبت به ایران است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: قائم مقام وزارت امور خارجه آلمان در برقراری صلح در منطقه و در یمن فعالیت دارد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را در این باره خواستار شد.

ولایتی اضافه کرد: من هم در مورد آن طرح چهار ماده ای جمهوری اسلامی ایران در رابطه با یمن، به وی توضیح دادم و در رابطه با مسایل دیگر منطقه ، هر دو کشور تصمیم دارند که گفت و گوها را ادامه دهند.

مارکوس ادورر قائم مقام وزیر امور خارجه آلمان نیز درخصوص این دیدار اظهار داشت : ما گفت و گوی پربار و سازنده ای در مورد مسایل منطقه ای و هسته ای داشتیم و امیدواریم که بتوانیم به راه حل های مناسبی در این باره دست پیدا کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: