velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۵۹
پ
کد خبر: ۱۳۸۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 14 April 2015
ولایتی در جمع خبرنگاران:

«فکت‌شیت» آمریکایی مغایر با بندهای بیانیه سوییس است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فکت‌شیت آمریکایی مغایر با بندهای بیانیه سوییس است.
به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه دیدار با نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان در جمع خبرنگاران در خصوص انتشار فکت‌شیت آمریکایی اظهار داشت: آنچه درباره مذاکرات هسته‌ای و بیانیه سوییس بود، مقام معظم رهبری فرمودند و جمهوری اسلامی بر اساس آنچه مقام معظم رهبری فرمودند عمل خواهند کرد. از این پس همانند گذشته گام برمی‌دارند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری خطوط قرمز و چارچوب‌ها را بار دیگر مشخص فرموده‌اند و آنچه آمریکایی‌ها به‌عنوان فکت‌شیت منتشر کرده‌اند، یک تفسیر بر اساس برداشت نادرست آنها از بیانیه مذاکرات بوده است. متن بیانیه مشخص است و آنچه آمریکایی‌ها به‌عنوان فکت‌شیت منتشر کرده‌اند مغایر با تعدادی از بندهای بیانیه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران مشخص است و بیانیه نیز روشن است و هیچ تعهدی را متوجه جمهوری اسلامی نمی‌کند و فقط یک اظهارنظر طرفین و جمع‌بندی آنهاست و نیازی به این تفسیرها و تحلیل‌هایی که برای جلب توجه افکار عمومی افراطی‌های داخل آمریکا است، ندارد و آنها باید از این کار خودداری کنند.

ولایتی با اشاره به حملات عربستان به یمن گفت: خواسته ایران از سعودی‌ها و حامیانش این است که دست از مداخلات و بمباران یمن بردارند. جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه مداخله‌ای در یمن ندارد.

وی گفت: کاری که سعودی‌ها در یمن انجام می‌دهند، خلاف افکار عمومی جهان عرب است. تعدادی از نویسندگان برجسته جهان عرب، مقالات تندی علیه حملات دولت سعودی علیه مردم یمن نوشته‌اند. عربستان هیچ حامی جدی ندارد، بلکه جهان اسلام و افکار عمومی مسلمانان با آن مخالفت دارد. ملت مسلمان یمن نزدیک به 25میلیون و با بضاعت کم هستند، همواره از روحیه مقاومت خوبی برخوردار بودند و از مسائل فلسطین و سایر مسائل جهان اسلام در حل مشکلات آنها پیشتاز بوده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مردم یمن از آزادی فلسطین و اتحاد جهان اسلام حمایت کرده‌اند، تصریح کرد: آنها هیچ گناهی ندارند به‌جز آنکه می‌خواهند سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند. سعودی‌ها چه‌حقی دارند که در یمن دخالت کنند و بر اساس کدام قرارداد بین‌المللی یا دوجانبه میان عربستان و یمن به خود حق می‌دهند که به یمن تجاوز کنند و بی‌دلیل هر جا دستشان می‌رسد، بمب بیندازند و مردم بیگناه را به قتل برسانند و برای فرافکنی دیگران را متهم کنند؟

ولایتی یادآور شد: اگر یک نفر ایرانی در یمن دیده شد، می‌توانید بگویید که نشانه‌هایی از دخالت ایران در یمن وجود دارد؛ در حالی که به هیچ وجه ایران دخالتی در یمن نمی‌کند و همه منابع خبری دنیا گزارش ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه را از سوی ایران مخابره کرده‌اند.

وی درباره درخواست ایران از مجامع بین‌المللی در خصوص آتش‌بس در یمن گفت: هم اکنون درخواست ایران از مجامع بین‌المللی این است که فشار بیاورند تا سعودی‌ها راه را برای کمک‌رسانی کشورهای اسلامی باز کنند؛ سعودی‌ها بنادر آنجا را با نیروی دریایی‌شان محاصره کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند کمک‌های انسان‌دوستانه از کشورهای اسلامی و غیراسلامی به مردم یمن برسد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: بدانید که این کار سعودی‌ها محکوم به شکست است و افکار عمومی آن را تقبیح می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها