velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۸۱
پ
کد خبر: ۱۳۸۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - 14 April 2015
دکتر ولایتی:

ایران هیچ دخالتی در یمن ندارد/ فکت‌شیت آمریکایی‌ها ناشی از برداشت نادرست آنها از بیانیه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب چارچوب‌ها و خط قرمز مذاکرات هسته‌ای را مشخص کردند، گفت: فکت‌شیت آمریکایی‌ها ناشی از برداشت نادرست آنها از بیانیه است.
به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان که ظهر امروز سه‌شنبه 25 فروردین ماه دیداری را با وی داشت، گفت: خواسته ایران از سعودی‌ها و حامیانش این است دست از بمباران و مداخلات در یمن بردارند. جمهوری اسلامی ایران هیچ مداخله‌ای در یمن ندارد. کاری که سعودی‌ها انجام می‌دهند خلاف افکار عمومی جهان و عرب است.

وی ادامه داد: تعدادی از نویسندگان برجسته دنیای عرب مقالات تندی علیه حمله دولت سعودی به مردم یمن نوشتند و هیچ حامی جدی عربستان ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملت مسلمان یمن از روحیه مقاومت خوبی برخوردار هستند، اظهار داشت: آنان با وجود اینکه از جمعیت ۲۵ میلیونی با بضاعت کم برخوردار هستند ولی از مسائل فلسطین و سایر مسائل جهان اسلام و حل مشکلات آنها مانند آزادی فلسطین و اتحاد جهان اسلام حمایت کردند.

ولایتی در پاسخ به پرسشی درباره فکت‌شیت منتشر شده از سوی آمریکا گفت: آنچه که در مذاکرات هسته‌ای و بیانیه آن نیاز بود رهبر معظم انقلاب تبیین کردند و جمهوری اسلامی ایران به آنچه مقام معظم رهبری گفتند عمل خواهد کرد و از این پس همانند گذشته گام برمی‌دارد و خطوط قرمز و چارچوب‌ها را رهبری بار دیگر مشخص کردند.

وی ادامه داد: آنچه آمریکایی‌ها به عنوان فکت‌شیت منتشر کردند ناشی از برداشت نادرست آنها از بیانیه است چراکه متن بیانیه مشخص است و بندهایی که آمریکایی‌ها با برداشت نادرست خود به عنوان فکت‌شیت منتشر کردند مغایر با تعدادی از بندهای بیانیه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران مشخص است، خاطرنشان کرد: متن این بیانیه مشخص است و هیچ تعهدی متوجه جمهوری اسلامی ایران نیست و این فقط یک اظهارنظر طرفین و جمع‌بندی آنهاست و نیاز به تفسیر و تحلیل‌هایی که برای جلب توجه افکار عمومی‌ افراطی در داخل آمریکا است ندارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم یمن هیچ گناهی ندارند به جز آنکه می‌خواهند سرنوشتشان را خودشان تعیین کنند و سعودی‌ها چه حقی دارند که در آنها دخالت کنند و چه کاره هستند.

ولایتی خاطرنشان کرد: عربستان براساس کدام قرارداد بین‌المللی یا قرارداد دو جانبه عربستان به خود حق می‌دهد تجاوز کند و مردم بیگناه را به قتل برساند و برای فرافکنی دیگران را متهم کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه ایران به هیچ وجه دخالتی در یمن ندارد، خاطرنشان کرد: اگر یک نفر ایرانی در یمن دیده شد می‌توانید بگویید نشانه‌هایی از دخالت‌ ایران در یمن وجود دارد در حالی که ایران به هیچ وجه دخالت در یمن نمی‌کند و همه منابع خبری دنیا گزارش کمک‌های انسان‌دوستانه ایران را مخابره کردند.

ولایتی ادامه داد: درخواست ایران از مجامع بین‌المللی این است که به عربستان سعودی فشار بیاورد تا راه را برای کمک‌رسانی به کشورهای اسلامی باز کند در حالی که آنها بنادر آنجا را نیروی دریایی‌شان محاصره کردند و اجازه نمی‌دهند کمک‌های انسان‌دوستانه از کشورهای اسلامی و غیراسلامی به مردم یمن برسد و بدانید که این کار سعودی محکوم به شکست است و افکار عمومی آن را تقبیح می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها