velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۹۵
پ
کد خبر: ۱۳۷۵
تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - 20 March 2015

ولایتی: مذاکرات امیدوارکننده‌تر از قبل است

علی اکبر ولایتی گفت: در حال حاضر مذاکرات امیدوارکننده‌تر از چند ماه قبل است.

دکتر علی اکبر ولایتی در انتختابات ریاست جمهوری سال 92 رقیب حسن روحانی بود. او اما بعد از ریاست جمهوری، جانشین روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

علی اکبر ولایتی در گفت‌وگویی گفت: در حال حاضر مذاکرات امیدوارکننده‌تر از چند ماه قبل است.

او شایعه مربوط به حضورش در تیم مذاکره کننده هسته‌ای را کاملا رد می‌کند اما در عین حال خبر می‌دهد که مابین مذاکرات با مذاکره کنندگان دیدار‌هایی را انجام می‌دهد. ولایتی با اشاره به «سابقه‌ وتجربه‌ای که در این زمینه دارد» می‌گوید: «اگر بتوانم کمکی کنم حتما دریغ ندارم»

ولایتی همچنین گفته است باید از تیم مذاکره کننده حمایت کرد و سربازی که به میدان فرستاده می‌شود نباید بدون حمایت بماند: باید به این نکته توجه داشت که وقتی سربازی را به میدان می‌فرستید چه در عرصه نظامی و چه سیاسی حتما باید مورد حمایت قرار گیرد و نمی‌شود وقتی در حال مذاکره است ما او را تضعیف کنیم چرا که هم روحیه او از بین می‌رود و هم طرف مقابل به این جمع‌بندی می‌رسد که او حمایت‌های لازم را در میان ملت و حکومت ندارد.

او گفته که «این افراد را می‌شناسد» و «اصولا افراد خبره و کارآمدی هستند و تا‌کنون همه تلاش خودشان را به کار گرفته‌اند تا بتوانند از منافع ملی دفاع کنند که البته تجربیات ارزشمندی هم دارند و برخی از آنان در ماجرای صلح هم برای پیشبرد و پیشرفت کار مذاکرات بین ایران و عراق کمک می‌کردند.»

او ملاقات‌هایش با تیم مذاکره کننده را به طور مرتب اعلام کرده و می‌گوید: «بین مذاکرات معمولا ملاقات داریم» او گفته که «با هم مشورت می‌کنیم و با هم جلسه می‌گذاریم.»

منبع: مثلث


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها