velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۰۷
پ
کد خبر: ۱۳۶۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - 04 March 2015

وزير خارجه ايتاليا با ولايتی ديدار کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا تصریح کرد: هر چند طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 ضررهایی داشت ولی یکی از مهم‌ترین فواید آن این بود که به‌تدریج افکار عمومی متوجه صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران شد که حق استفاده از این انرژی قطعا حق هر ملتی است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی‌اکبر ولایتی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر هیئت ایتالیایی به تهران افزود: به دلیل مشترکات تاریخی و نزدیکی جغرافیایی، همچنین منافع مشترک منطقه‌ای و همکاری‌های بین‌المللی، ایران و ایتالیا همواره روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از مباحث مشترک میان دو کشور گفتگوهای هسته‌ای‌ است و مطمئنا ایتالیا از مواضع جمهوری اسلامی ایران مطلع است و می‌داند ایران چیزی جز حق قانونی خود که به رسمیت شناخته شدن انرژی هسته‌ای است نمی‌خواهد، زیرا ما در چارچوب قوانین بین‌المللی فعالیت‌های هسته‌ای خود را انجام می‌دهیم.

ولایتی در ادامه گفت:‌ تحولات اخیر منطقه به آنچه از آن به عنوان افراطی‌گری یاد می‌شود موجب ناراحتی همه ملت‌ها، از اروپا گرفته تا ایران شده است و دو کشور ایران و ایتالیا می‌توانند نظرهای یکدیگر و راهکارهای مربوط به حل این مسائل را با یکدیگر در میان بگذارند و خوشبختانه نظرهای ما در این زمینه مشترک است.

وی افزود: همچنین ما آماده هستیم از نظرهای ایتالیا درباره تحولات منطقه مانند سوریه و لیبی مطلع شویم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع درخصوص توسعه روابط ایران و ایتالیا گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا روابطی راهبردی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند و ایشان این روابط با اروپا را روابطی مفید برای هم ایران و هم اروپا می‌دانند.

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این دیدار با اشاره به اراده منسجم ایران و ایتالیا برای برقراری و ادامه رابطه با یکدیگر گفت: در پی گسترش روابط با ایران هستیم و زمینه‌های همکاری مشترک در عرصه‌ بین‌المللی برای دو کشور وجود دارد و ما می‌توانیم از تجربیات شما در این عرصه استفاده کنیم.

وی افزود: به نتیجه رسیدن پرونده هسته‌ای ایران راهگشای روابط دو کشور است؛ زیرا گشایش در این زمینه موجب افزایش همکاری‌ها میان دو کشور و برداشته شدن تحریم‌ها در این زمینه می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: