velayati.ir

تعداد بازدید: ۵۱۲۲
پ
کد خبر: ۱۳۶۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 11 February 2015
دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری اعلام کرد:

اولین پیوند قلب مصنوعی در کنار قلب نارسا در ایران

عمل پیوند قلب مصنوعی برای اولین بار در کشور توسط تیمی از جراحان و متخصصین مرکز پزشکی دکتر مسیح دانشوری وابسته به دانشگاه شهید بهشتی بر روی یک بیمار 57 ساله که دچار نارسایی شدید قلبی بود، انجام پذیرفت.

دکتر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری روز سه شنبه 21 بهمن ماه ودر آستانه 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامیضمن اعلام این خبر گفت: برای اولین بار در ایران تیم متخصصین قلب و ریه بیمارستان مسیح دانشوری در کنار دیگر متخصصان ، پیوند قلب مصنوعی در کنار قلب نارسا را در روز سه شنبه به انجام رسانیدند و تیم پزشکان فوق تخصص قلب این بیمارستان به سرپرستی دکتر ضرغام احمدی و دکتر شریف کاشانی و با همکاری دکتر خاقانی پزشک ایرانی مقیم در آمریکا در یک همکاری تیمی بسیار نزدیک با سایر گروههای پزشکی موفق به انجام اولین عملLVADدر کشور شدند.

وی با تشریح این دستاورد مهم افزود :دستگاه مورد استفاده برای بیمار از طریق جراحی در بطن چپ کارگزاری شده و موتور آن در بیرون از حفره قلب در بین عضلات شکم قرار می گیرد. سپس یک لوله به آئورت وصل شده و موتور خون بطن چپ را به داخل آئورت می راند و به این ترتیب به طور مستقیم دستگاه گردش خون توسط یک پمپ مکانیکی مورد حمایت قرار می گیرد. نیروی محرکه این دستگاه باطری است که به کمربند بیمار متصل است و می تواند تا 24 ساعت کار کند و قابل شارژ خواهد بود.

دکتر ولایتی اضافه کرد : با قرار دادن قلب مصنوعی در کنار قلب نارسا امکان انجام عملیات گردش خون به انجام می رسد و در واقع قلب مصنوعی در کنار قلب نارسا گرفته و خون را از داخل قلب دریافت و به داخل شاهرگ اصلی بدن منتقل می نماید و به جای قلب نارسا که نمی تواند عملیات پمپاز را به خوبی انجام دهد قرار می گیرد

لازم به ذکر است که بخش نارسایی قلب بیمارستان مسیح دانشوری از سال 1385 با انجام اولین پیوند قلب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت خود را آغاز و اکنون این بخش جزء فعالترین بخش های پیوند قلب کشور در سال های اخیر استکه تا کنون قریب 160 پیوند قلب در آن انجام شده است و این اقدام جدید به عنوان گام بزرگی در درمان نارسایی های قلبی به شمار می رود .

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: