velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۹۰
پ
کد خبر: ۱۳۶۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - 11 February 2015
ولایتی در کنگره هم‌اندیشی میهمانان خارجی دهه فجر:

ایران تمدن اسلامی را احیا می‌کند/ اعتراف امریکا به ایجاد داعش

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب پیشرفت ایران در فناوری‌های نوین را نشانه بازگشت به تمدن شکوفای اسلامی ارزیابی کرد و گفت: امروز جمهوری اسلامی با قدرت قصد احیای تمدن اسلامی را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر ولایتی در کنگره هم‌اندیشی میهمانان خارجی سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی اولین و تنها انقلاب برخاسته از جهان اسلام و جهان سوم است، اظهار کرد: همه اجزای این انقلاب متعلق به جهان اسلام است و ارکان و اصول آن از اسلام عزیز بنا شده است.

وی افزود: در تاریخ معاصر و متأخر دو انقلاب در دنیا رخ داده بود که یکی انقلاب فرانسه و دیگری انقلاب اکتبر روسیه بود که شعارهای این دو انقلاب، «آزادی» و «عدالت» بود.

ولایتی با تاکید بر اینکه جهان سوم و جهان اسلام هیچ بهره‌ای از این دو انقلاب نبرد، گفت: جهان اسلام بعد از وقوع این انقلاب‌ها به خصوص انقلاب فرانسه تحت استعمار قرار گرفت. در انقلاب فرانسه پس از ۹ سال ناپلئون به قدرت رسید و به مصر حمله کرد و امروز می‌بینیم که در مجموعه‌ کشورهای فرانسه زبان که مسلمان نیز هستند، همگی مستعمره فرانسه‌اند.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب، وجه مشخصه انقلاب فرانسه را ضدیت با ارزش‌های مذهبی و اسلامی عنوان کرد و افزود: انقلاب روسیه نیز که بر بنای عدالت بنا شده بود، قصد داشت جهان سوم را تحت سیطره خود درآورد و دیدیم که بعد از جنگ جهانی دوم، نظام بین‌الملل تبدیل به یک نظام دو قطبی شد و هیچ انقلابی بدون وابستگی به شرق و غرب رخ نداد.

وی با اشاره به شعارهای انقلاب اسلامی به خصوص شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، خاطر نشان کرد: این شعار نفی سلطه شرق و غرب را داشت. در آن زمان در دنیا کسی جرات بیان چنین شعارهایی را نداشت و بسیاری از کشورها ما را نصیحت می‌کردند که امروز که درگیر جنگ با عراق هستیم و آمریکا بر شما فشار می‌آورد، بهتر است که با شوروی کنار بیایید، اما امام هیچ‌گاه از شعار خود کوتاه نیامد.

ولایتی ادامه داد: بنده در زمانی که در وزارت خارجه بودم، این را همواره از رهبر معظم انقلاب و امام(ره) می‌شنیدم که می‌فرمودند ما باید استقلال خود را حفظ کنیم و امام نیز تاکید داشتند مبادا طوری رفتار شود که نشان دهد ما متمایل به غرب یا شرق شده‌ایم.

زمانی در فلسطین هم گرایش چپ و راست و هم اسلامی وجود داشت، اما امروز تمامی مبارزان فلسطینی به اسلام روی آوردند و خداوند نیز آنها را نصرت داد و آنچه ما امروز در غزه شاهد هستیم، پیروزی یک جمع محدود کم سلاح در مقابل رژیم صهیونیستی است که توانستند جنگ‌های ۳۱ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه را بیافرینند

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمان گذشت و صحت شعار امام(ره) و استقلال برای کشورهای اسلامی روشن شد که اگر پایداری کنند، پیروز خواهند شد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، تاکید کرد: ما در فقه خود قاعده‌ای داریم به عنوان قاعده «نفی سبیل» که این قاعده می‌گوید خداوند راضی نیست که کافرین بر مسلمین سلطه داشته باشند. حال اگر بخواهیم قاعده نفی سبیل را امروز اجرا کنیم، چاره‌ای جز استقلال نداریم.

ولایتی تاکید کرد: در آن زمان مصداق شعار «نه شرقی، نه غربی» عدم گرایش به شرق و غرب بود اما امروز هم مصداق آن این است که نباید به بیگانگان وابستگی داشت.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه زمانی در فلسطین هم گرایش چپ و راست و اسلامی وجود داشت، گفت: اما امروز تمامی مبارزان فلسطینی به اسلام روی آوردند و خداوند نیز آنها را نصرت داد و آنچه ما امروز در غزه شاهد هستیم، پیروزی یک جمع محدود کم سلاح در مقابل رژیم صهیونیستی است که توانستند جنگ‌های ۳۱ روزه، ۲۲ روزه و ۸ روزه را بیافرینند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اگر بگوییم اولین و تنها انقلابی که خاستگاه آن جهان اسلام بود، انقلاب اسلامی است، سخن گزافی نگفته‌ایم، اظهار کرد: تنها انقلابی که پیروز ماند و به پیش رفت، انقلاب اسلامی است اما انقلاب‌های وابسته به شرق و غرب، همگی متزلزل شده‌اند.

ولایتی با اشاره به برگزاری یک انتخابات در یکی از کشورهای اسلامی، گفت: زمانی برای انتخاب شهردار و رئیس‌جمهور در کشور الجزایر، انتخابات برگزار شد اما آمریکایی‌ها در آن زمان به رئیس‌جمهور الجزایر توصیه کردند که هدف ما از برگزاری این انتخابات در کشور شما، روی کار آمدن حکومت اسلامی نیست بلکه روی کار آمدن یک حکومت لائیک است.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب مبارزه علیه خدا و موحدین را از وجوه مشترک انقلاب‌های فرانسه و روسیه عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی برعکس تمامی این انقلاب‌ها، توجه مردم را به خدا و بازگشت به اسلام دعوت کرد.

وی افزود: زمانی که در کشورهای اسلامی احیای ارزش‌های اسلامی مد نظر قرار گیرد، پیروزی به بار خواهد آمد و امروز می‌بینیم که مردم عراق،‌ سوریه، لبنان و یمن چگونه مقابل نفوذ بیگانه ایستاده‌اند و امیدواریم که بین گروه‌های ائتلاف شیعه و سنی در این کشورهای اسلامی وحدت ایجاد شود.

ولایتی به پیشنهادات برخی لائیک‌ها در ابتدای انقلاب، به امام اشاره کرد و افزود: آنها به امام می‌گفتند که چرا موضوع صدور انقلاب را مطرح کرده‌اید که امام هم می‌فرمود امروز انقلاب صادر شده است، اما این انقلاب فرهنگی و فکری است. باید بگوییم در صدور انقلاب، تفکر امام به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی صادر شد.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: بازگشت به ارزش‌های اسلامی برای مقابله با سلطه بیگانگان و وحدت در جهان اسلام، دو هدفی است که در صدور انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تحولات منطقه و تحرکات گروه‌های تروریستی و وابستگی آنها به آمریکا و غرب، افزود: اخیرا خانم کلینتون، وزیر سابق خارجه آمریکا اعتراف کرد که آمریکا در ایجاد داعش نقش داشته است و بیان کرد که هدف از ایجاد این گروه تروریستی، برای مشوش کردن چهره اسلام بود تا نشان داده شود که بازگشت به اسلام، بازگشت به توحش است.

ولایتی خاطر نشان کرد: گروه‌های تروریستی، افراطی و تکفیری همان مولفه‌های افراد منافق را که در قرآن اشاره شده است دارند که در ظاهر اسلامی هستند، اما در عمل می‌بینیم که سر کودکان را قطع می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به یکی از سفرهای خود در زمان تصدی وزارت خارجه به لهستان،‌ گفت: زمانی من به لهستان سفر کرده‌ام که در آن سفر رئیس‌جمهور لهستان به بنده گفت، انقلاب شما،‌ جهان مسیحیت را نیز تحت تاثیر قرار داد تا به خدا بیشتر روی بیاورند. درواقع رجعت مجدد مسیحیت به ارزش‌های الهی را رئیس‌جمهور لهستان تحت تاثیر انقلاب اسلامی بیان کرد. وی می‌گفت ما بعد از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور، اول به واتیکان می‌رویم و تا زمانی که پاپ ما را تنفیذ نکرده است، ما مشروعیت نداریم.

وی ادامه داد: لهستانی‌ها گویی الگوی ولایت فقیه را در بین خودشان ایجاد کرده‌اند.

ولایتی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی برعکس انقلاب فرانسه که مبتنی بر دموکراسی غربی بود و عنوان می کرد عصر خدا گذشته است، راه خود را پیدا کرد گفت: در آن زمان کمونیست‌ها نیز می‌گفتند باید با خداپرستی مبارزه کرد و زمانی نیز رئیس‌جمهور آمریکا بعد از واقعه ۱۱ سپتامبر اعلام کرد امروز دوران مجدد جنگ‌های صلیبی آغاز شده است. اما شاهد بودیم که انقلاب اسلامی برخلاف رویه تمامی این گفته‌ها و انقلاب‌ها، راه خود را به پیش گرفت.

ما امروز در حمایت از مردم فلسطین در خط مقدم قرار داریم و هیچ کشور اسلامی در حمایت از فلسطینیان از ما سبقت نکرده است و ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ کمکی به مردم فلسطین دریغ نکرده‌ایممشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب افزود: غربی‌ها برای اینکه این حرکت رو به معنویت در جهان اسلام و مسیحیت کند شود، سعی می‌کنند افراطیون را در جهان اسلام تقویت کنند تا بتوانند جلوی ارزش‌های اسلامی را بگیرند.

وی، نگرانی امروز غربی‌ها را نفوذ ارزش‌های اسلامی در کشورهایشان دانست و تاکید کرد: امروز در اغلب کشورهای اروپایی، دومین دین مردم بعد از مسیحیت، اسلام است که سردمداران کشورهای غربی از این موضوع نگران هستند.

ولایتی تاکید کرد: وظیفه امروز ما در جهان اسلام این است که با احیای تفکرات افراطی، تکفیری و تروریستی مبارزه کنیم و نشان دهیم این تفکرات تحت تاثیر عوامل بیگانه شکل گرفته است.

مشاور بین‌الملل رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم که از مسلمانان فلسطین چه شیعه و چه سنی حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: ما امروز در حمایت از مردم فلسطین در خط مقدم قرار داریم و هیچ کشور اسلامی در حمایت از فلسطینیان از ما سبقت نکرده است و ما از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون از هیچ کمکی به مردم فلسطین دریغ نکرده‌ایم.

وی با اشاره به بهانه‌گیری غربی‌ها از ایران در موضوع هسته‌ای، گفت: بهانه آنها فقط هسته‌ای نیست زیرا ما تاکید کرده‌ایم که کاربرد سلاح هسته‌ای طبق فتوای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حرام است. ما می‌خواهیم از انرژی هسته‌ای برای استفاده مسلمانان بهره ببریم و تا زمانی که این انرژی در دست غربی‌ها باشد، آنها جز با استعمار، آن را به مسلمانان نمی‌دهند.

ولایتی، پیشرفت‌های فضایی، هسته‌ای و فناوری‌های نوین در ایران را نشان‌دهنده حرکت جوانان مسلمان به سوی تمدن شکوفایی اسلامی ارزیابی کرد و گفت: در زمانی که تمدن اسلامی در اوج شکوفایی خود قرار داشت، اروپایی‌ها در توحش به سر می‌بردند. امروز جمهوری اسلامی با قدرت به احیای تمدن اسلامی می‌پردازد و در برابر فشارها و بهانه‌جویی‌ها ایستادگی خواهد کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها