velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۵۳۳
پ
کد خبر: ۱۳۵۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - 29 January 2015
ولایتی در جمع دیپلمات ها و مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در روسیه:

ملاقات با پوتین امکان گسترش روابط را فراهم می کند

دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل که به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهور به روسیه سفر کرده بود در پایان این دیدار در جمع دیپلمات ها و مسئولان نهادهای ایرانی مستقر در روسیه در محل سفارت حضور یافت.

در ابتدای این دیدار که رحیم پور، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه و سعید محمدی نیز حضور داشتند، مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو، ضمن عرض خیر مقدم، نتایج ارزنده ملاقات با رییس جمهور روسیه را مهم تلقی کرده و بر ضرورت تعمیق و گسترش همکاری ها تاکید کرد.

دکتر ولایتی هم ضمن تشکر از میزبانی دولت روسیه و هماهنگی مطلوب سفیر و همکاران سفارت، گزارش کوتاهی از ملاقات خود به عنوان فرستاده ویژه رییس جمهور اسلامی ایران ارایه کرد و گفت: عزم مسئولان عالی دو کشور، گسترش و تعمیق هرچه بیشتر، بلندمدت و استراتژیک روابط ایران و روسیه است و برخورد مثبت رییس جمهور روسیه، نشانگر امکان بهره برداری و اجرایی نمودن عزم دو طرف است.

فرستاده ویژه رییس جمهور ایران اضافه کرد: این ملاقات در دو بخش انجام شد. در بخش اول، وزرای خارجه و انرژی روسیه حضور داشتند و در بخش دوم هم مباحث با حضور اینجانب و رییس جمهور روسیه ادامه یافت و موضوعات مهم منطقه ای، بین المللی و جهانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و ایشان هم از گسترش روابط در همه زمینه ها استقبال کرد و بستر مناسبی فراهم شده تا با تلاش و برنامه ریزی دقیق، همکاری ها و تعاملات در سطوح مختلف ارتقاء یابد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: