velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۳۳
پ
کد خبر: ۱۳۴۴
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 19 January 2015
ولایتی پس از دیدار با احمد جبریل:

جبهه آزادی‌بخش فلسطین همواره مورد حمایت ایران بوده و است

احمد جبریل، شخصیتی متفکر و تحلیلگر قوی و معلم و استاد بسیاری از مبارزان فلسطینی از زمان‌های دور بوده است و همچنان فلسطینی‌ها او را به عنوان یکی از مبارزان پیشکسوت می‌شناسند.
به گزارش ایسنا، احمد جبریل صبح امروز بعد از دیدار با علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر ارزیابی از تصمیم دادگاه لاهه برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی، بیان کرد: همه دنیا شاهد جنایات رژیم صهیونیستی است و این جنایات بر کسی پوشیده نیست بنابراین ما هیچ امیدی به اینکه بشود از طریق گرفتن وکیل یا تشکیل دادگاه‌ کاری انجام داد، نداریم. همچنین کسی که با زور جلو می‌آید و ما را آواره می‌کند تنها باید با زور با آن برخورد کرد و چیزی جز زبان زور نمی‌شناسد.

دبیرکل جبهه آزادی‌بخش فلسطین ادامه داد: در این 60 سال بارها از خود سازمان ملل و شورای امنیت نیز قطعنامه‌هایی علیه اسرائیل صادر شده که هیچ یک اجرا نشدند بنابراین دادگاه بین‌المللی هم چیزی شبیه به سازمان ملل است و ما امیدی به این نداریم که بتوانیم از این طریق کاری انجام شود. فقط از راه مقاومت است که می‌توانیم کاری انجام دهیم و حق خود را بگیریم.

ولایتی نیز در سخنانی در جمع خبرنگاران، بیان کرد: احمد جبریل از مبارزان پیشکسوت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی است که گروه‌شان جبهه خلق برای آزادی فلسطین فرماندهی عمومی است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با امام خمینی و مقام معظم رهبری بیعت کرده و همواره بر این بیعت استوار بوده‌اند و همواره در کنار حزب‌الله لبنان بخش مقاومت اسلامی جنوب لبنان بوده‌اند و در هر زمانی که لازم بود در حد استطاعت خود به حزب‌الله کمک کرده‌اند که از جمله آن در جنگ 16 روزه بود.

وی افزود: بعد از مشکلاتی که برای سوریه به وجود آمد برخی گروه‌های مقاومت بودند که دچار تردید شدند اما این گروه هیچگاه در حمایت از حکومت و مردم سوریه دچار تردید نشد و همین حالا نیز جزو مجموعه‌ای است که به کمک سوریه در داخل سوریه و علیه تکفیری‌ها مبارزه می‌کند و همواره مورد حمایت ایران بوده و است.

وی ادامه داد: در دیداری که با احمد جبریل داشتم وی تاکید کرد که کماکان در خط حمایت از جمهوری اسلامی ایران است و اهداف آن در جهت تقویت جبهه مقاومت است. وی همان تصویری را که ما از مقاومت داریم دارد و معتقد است مجموعه ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین خط مقاومت در برابر صهیونیست‌ها را تشکیل می‌دهند و تنها از این طریق است که می‌توان فلسطین را آزاد کرد و بر این مساله تاکید داشت.

وی ادامه داد: احمد جبریل شخصیتی متفکر و تحلیلگر قوی و معلم و استاد بسیاری از مبارزان فلسطینی از زمان‌های دور بوده است و همچنان فلسطینی‌ها او را به عنوان یکی از مبارزان پیشکسوت می‌شناسند.

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا سفر احمد جبریل به تهران ارتباطی با سفر خالد مشعل به تهران دارد و آیا او حامل پیامی بوده است؟ گفت: او در این باره صحبتی نکرد اما دیدگاهش نسبت به گروه‌های مبارز فلسطینی حماس و جهاد اسلامی بسیار مثبت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: