velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۶۷
پ
کد خبر: ۱۳۳۹
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۳ - 19 January 2015
ولایتی در دیدار فرستادگان وزارت خارجه چین:

ایران و چین دارای ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط هستند

در دیدار هیات چینی با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بر تلاش برای افزایش سطح روابط میان ایران و چین در حوزه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید شد.
در دیدار هیات چینی با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع بر تلاش برای افزایش سطح روابط میان ایران و چین در حوزه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی تاکید شد.

به گزارش ایسنا، هیات چینی متشکل از معاون پیشین وزیر امور خارجه چین، فرستاده ویژه پیشین چین در امور خاورمیانه و سفیر پیشین چین در دیدار عصر یک‌شنبه خود با علی‌اکبر ولایتی که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت گرفت، دکتر علی‌اکبر ولایتی بر لزوم بهبود و گسترش روابط دو کشور تاکید کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره رابطه با چین را استراتژیک دانسته و به رفت و آمد با این کشور اهتمام دارد. علاوه بر این با توجه به این که دو کشور کشورهای قوی در آسیا محسوب شده و دارای ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه روابط با یکدیگر هستند می‌توان امید داشت که ایران و چین هر چه بیش‌تر در جهت گسترش روابط با یکدیگر اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، زانگ دگو آنگ، عضو شورای مشاوران سیاست خارجی چین و معاون پیشین وزیر امور خارجه این کشور که در این دیدار حضور داشت ضمن ابراز خرسندی برای سفر به تهران، گفت: نام جاده ابریشم و ایران در تاریخ به یکدیگر گره خورده است و ما از سفر به کشوری با قدمت بالا بسیا خرسند هستیم.

او که اولین دبیرکل سازمان همکاری‌های شانگهای نیز بوده است، ادامه داد: به این که ایران عضو ناظر شانگهای شده است افتخار می‌کنیم و علاوه بر آن باید بگویم که سفر این هیات به ایران به نمایندگی از وزارت خارجه چین و به منظور گسترش روابط دو کشور صورت گرفته است.

این عضو شورای مشاوران سیاست خارجی چین با اشاره به سفر اخیر رییس‌جمهور کشورمان به چین، گفت: در خلال سفر رییس‌جمهور ایران به چین ملاقات‌های بسیار خوبی بین مسوولان ایرانی و چینی صورت گرفت و در دیدار با رییس‌جمهور چین نیز توافق‌های بسیار خوبی حاصل شد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به این که روابط دو کشور در مرحله بسیار مهمی قرار دارد گسترش روابط میان ایران و چین بیانگر عزم دو کشور برای پیشرفت است. هم‌چنین در رابطه با تحولات اخیر منطقه‌یی و جهانی نیز که به سرعت در حال دگرگونی است باید بگویم ایران و چین باید در حوزه‌های منطقه‌یی و بین‌المللی سطح روابط خود را افزایش دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها