velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۴۴۴
پ
کد خبر: ۱۳۳۲
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - 11 January 2015
ولایتی تاکید کرد؛

ضرورت انجام اقدامات علمی و قانونمند در حوزه طب سنتی

در 40 درصد نسخه‌های پزشكان اروپایی، داروهای طب سنتی تجویز می‌شود.
رئیس گروه علمی طب سنتی و طب اسلامی فرهنگستان علوم پزشکی گفت: تاسیس دانشكده‌های طب سنتی باعث شده است كه افرادی كه دوره طب عمومی را گذرانده اند، و به طب جدید آگاه هستند وارد این رشته می‌شوند.

به گزارش ایلنا، دكتر علی اكبر ولایتی در اولین جلسه شورای سیاستگذاری طب ایرانی اسلامی كه صبح امروز به ریاست وزیر بهداشت و اعضای این شورا برگزار شد، ضمن قدردانی از وزیر بهداشت به دلیل احیای جایگاه طب سنتی به عنوان میراث چند هزارساله ایران اسلامی، گفت: در همه جای دنیا، طب سنتی مورد استقبال روزافزون مردم است و در كشور آمریكا به دلیل گرایش و تمایل عامه مردم به طب سنتی، حركتی به عنوان دمكراتیزه كردن طب آغاز شده است. یعنی مردم در انتخاب روش طبی (جدید یا طب‌های سنتی) آزادند.

وی با بیان این كه آنچه طب سنتی را زنده نگه داشته است، اقبال مردم و پذیرفته شدن جهانی آن است، گفت: در 40 درصد نسخه‌های پزشكان اروپایی، داروهای طب سنتی تجویز می‌شود.

عضو شورای سیاستگذاری طب ایرانی اسلامی با بیان این كه بسیاری از پرسش‌ها در طب سنتی پاسخ دارد و طب جدید در مقابل آن سكوت كرده است، گفت: یكی از اقدامات مهمی كه برای ارتقای جایگاه طب سنتی باید انجام شود انجام كار علمی قانونمند و كارشناسی شده است تا راه برای سوء استفاده افرادی كه دانشی از این رشته ندارند، مسدود شود.

ولایتی، قانونمند كردن طب سنتی را اقدامی موثر و خوب عنوان كرد و گفت: تاسیس دانشكده‌های طب سنتی باعث شده است كه افرادی كه دوره طب عمومی را گذرانده اند، و به طب جدید آگاه هستند وارد این رشته می‌شوند.

وی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه طب سنتی در فرهنگستان علوم پزشكی اشاره كرد و چاپ كتاب طب گیاهی و نیز دایره‌المعارف طب سنتی را از اقدامات انجام شده برای بازسازی و احیای طب سنتی عنوان کرد.

وی ابراز امیدواری كرد كه شورای سیاستگذاری طب ایرانی اسلامی گام‌های موثری برای اجرایی نمودن سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در ارتقای جایگاه طب سنتی ایرانی اسلامی بردارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: