velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۰۷
پ
کد خبر: ۱۳۲۴
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - 04 January 2015
ولایتی پس از دیدار با عمار حکیم:

گروه‌های تروریستی مانند داعش رو به زوال هستند/عراق به ثبات و امنیت رسیده است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه عراق اکنون به یک ثبات و وضعیت توأم با آرامش رسیده است، گفت: گروه‌های تروریستی مانند داعش در عراق رو به شکست هستند.
به گزارش فارس علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حاشیه دیدار با سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای عراق که صبح امروز (یکشنبه14دیماه) در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح این دیدار پرداخت و گفت: مسائلی که در این جلسه مطرح کردیم درباره تحولات عراق بود چراکه عراق بعد از فراز و نشیب‌هایی که در ماه‌های اخیر با آن روبرو بود، اکنون به یک استقلال و امنیت و وضعیت توأم با آرامش رسیده است.
وی ادامه داد: سید عمار حکیم از اینکه گروه‌های تروریستی مانند داعش و سایر گروه‌های تروریستی در عراق رو به شکست هستند راضی بود که این امر با همت مردم عراق و به خصوص نیروهای مردمی پس از فتوای جهاد آیت‌الله سیستانی و با کمک نیروهای مردمی و ایرانی صورت گرفته و گروه‌های تروریستی که بر قدرت بودند رو به زوال هستند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه ارتش عراق و نیروهای مردمی باعث شکست گروه‌های تروریستی شدند، خاطرنشان کرد:‌ سید عمار حکیم از ائتلاف و دولت جدیدی که در عراق تشکیل شده راضی بود چرا که عراق به سمت ثباتی می‌رود که مد نظر منطقه و کشورهای منطقه است.
وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر صحبت‌هایی پیرامون فدرالی شدن حاکمیت عراق خاطرنشان کرد: راجع به آنچه در عراق می‌گذرد و آنچه به مصلحت است مردم عراق باید تصمیم بگیرند اما آنچه استنباط کردم این است که هیچ یک از گروه‌های شیعه، سنی و کردها طالب ضعف عراق نیستند و از تمامیت ارزی و تقویت روز افزون همبستگی در عراق حمایت می‌کنند اما هر تصمیمی که گرفته شود به خود مردم عراق بستگی دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها