velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۶۱۴
پ
کد خبر: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 17 December 2014
ولایتی اعلام کرد:

ایران رکورددار جراحی نای در جهان

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران با هزار و 500 عمل نای آسیب دیده رکود انجام این عمل را در دنیا از آن خود کرده است.

به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی، امروز در مراسم تقدیر از پژوهشگران مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که همزمان با هفته پژوهش انجام شد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پزشکی، علمی، اقتصادی و سیاسی در امر تحقیق و پژوهش اظهار داشت: هم اکنون در بیمارستان مسیح دانشوری طرح درمانی نای آسیب دیده صورت می گیرد که این عمل از سوی ایران در دنیا رکوردار است به نحوی که تاکنون هزار و 500 عمل در این زمینه صورت گرفته و این در حالی است که دانشگاه هاروارد تنها 600 عمل در این زمینه انجام داده است.

وی با اشاره به کشف بعضی از ژن ها در آزمایشگاه میکروبیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری که در دنیا برای نخستین بار صورت گرفته است، گفت: ایران در حوزه پیوند ریه مقام اول را در منطقه دارد و 80 مورد پیوند ریه در بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده که این موضوع در کشور ترکیه تنها 9 مورد بوده که هیچ کدام نیز موفقیت آمیز نبوده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان بازوی مشورتی رهبری در سیاست های کلان کشور، گفت: سیاست های کلان ابلاغی در این مرکز رصد و پیگیری می شود و این رصد و پیگیری نیازمند پژوهش است.

ولایتی با تاکید بر اینکه در طول سال 93 با وجود کمبود بودجه موفق به اقدامات موثر در حوزه تحقیق و پژوهش بوده ایم، گفت: ایران در شرایط عادی به لحاظ سیاسی در شرایط عادی نیست و به اقرار کشورهای دوست و غیر دوست قدرت اول منطقه محسوب می شود و با نفوذترین کشور در آسیا و شمال آفریقا است.

وی نمره اول را از لحاظ سیاسی، امنیتی و دفاعی از نظر اثر اهداف چشم انداز 20 ساله کشور به ایران داد و گفت: اما در حوزه اقتصادی به بسیاری از این اهداف نرسیده ایم.

ولایتی با تاکید بر اینکه تعداد مقالات چاپ شده در ISI ملاک پیشرفت علمی کشور محسوب می شود گفت: ما به لحاظ سیاسی در فشار بسیار قرار داریم و برخی از مقالات ما از سوی صهیونیست ها و آمریکایی ها چاپ نمی شود اما برخی از این مقالات به حدی ارزشمند است که آنها ناچار به چاپ کردن آن هستند و این پیشتازی ایران را نشان می دهد به نحوی که در سال 2012 رتبه اول تعداد مقالات در ISI را ایران به خود اختصاص داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درخصوص ارتباط صنعت و دانش حلقه مفقوده داریم و در حوزه ابزار سازی پزشکی نیز هنوز به جایگاه واقعی نرسیده ایم خاطرنشان کرد: اما در حوزه تحقیقات بالینی و استفاده کاربردی از آن رتبه خوبی را به خود اختصاص داده ایم.

ولایتی خاطرنشان کرد: در حوزه تحقیقات سل هیچ کشوری در منطقه به پای ایران نمی رسد و ایران در حوزه پیوند اعضا و فراهم آوری اعضا به لحاظ داوطلبین بعد از مرگ مقام سوم را در دنیا به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به نقش تحریم ها در حوزه اقتصادی که کشور را مقداری با مشکل مواجه کرده است، گفت: بخشی از کار مرکز تحقیقات استراتژیک این است که سیاست ها را به گونه ای طراحی کند تا بتوان کار چند ظرفیتی انجام داد؛ همان طور که اقتصاد تک محصولی آسیب پذیر است سیاست تک بعدی نیز می تواند برای کشور مضر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای متحول امروز باید سیاست چند بعدی را به کار گیریم تا کشور مقتدری باشیم.

ولایتی در مورد حوزه فرهنگ ایرانی گفت: در این بخش ما در معرض تهاجم هستیم و نباید به هیچ وجه کوتاه بیاییم رمز ماندگی ما تمدن قریب به 10 هزار ساله است و تعداد کشورهایی که دارای تمدن چندین هزار ساله هستند در دنیا به تعداد انگشتان دست هم نمی رسد بر این اساس اگر قرار باشد تهاجم فرهنگ ما را تهی کند چیزی سر جایش باقی نمی ماند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: