velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۵۶۰
پ
کد خبر: ۱۳۰۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - 17 December 2014

نظر دکتر ولایتی درباره ماجرای گروگانگیری استرالیا

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حادثه گروگانگیری سیدنی نقشه مبتذلی است که سیستم امنیتی استرالیا با تبعیت از آمریکا انجام داده است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم هفته پژوهش که صبح امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره هویت گروگانگیر در استرالیا اظهار کرد: این یک فرد روانی است که بازیچه دست سیستم امنیتی استرالیا و کشورهای غربی قرار گرفته است.

او ادامه داد: این فریبکاری به قدری آشکار بود که قوه قضاییه استرالیا مورد نقد نخست وزیر این کشور قرار گرفته و در این باره گفته است که بسیار بعید است که وی از آن بی اطلاع بوده باشد.

ولایتی تصریح کرد: این فرد در سابقه خود مواردی را مانند قتل و کارهای غیر معقول و غیر قانونی داشته و از استرالیا که به سختی به افراد پناهندگی می‌دهد این امر بعید است که چنین فردی را با اختلالات روانی که می تواند ابزار دست قرار بگیرد و قتل و جرائم مختلفی انجام داده است از زندان آزاد کند.

او با بیان اینکه خود این فرد مدعی شده که روحانی بوده است افزود: بعید نیست که این فرد اصلا در حوزه علمیه درس نخوانده باشد. او یک ایرانی بوده و سابقه اختلالات روانی داشته است و عکس‌هایی در این رابطه از او تهیه کرده‌اند و بعد می‌گویند این فرد از سنی به شیعه گرویده و یا به داعش پیوسته است . اما جای تعجب اینجاست که این فرد در خیابان های استرالیا آزاد می گشت و پلیس کاری به او نداشت که این امر قابل تردید است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان اینکه حادثه گروگانگیری سیدنی یک نقشه شناخته شده و مبتذلی است که سیستم امنیتی استرالیا پیاده کرده گفت:‌ استرالیا در حوزه بین‌الملل کشور قابل قبولی نیست و از دستورات آمریکا تبعیت می‌کند.

ولایتی ادامه داد: استرالیا در هر کاری که علیه جهان اسلام و جهان سوم توسط غربی ها انجام می‌شود همکاری دارد قابلیتش در همین حد است که چنین کار مبتذلی را انجام دهد و در سایه آن سوء استفاده تبلیغاتی کرده و بعد افراد را مورد انتقاد قرار دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر قرار گرفتن در آستانه 9 دی و مورد توجه بودن فتنه به عنوان خط قرمز نظام گفت: هر کسی در هر کشور و حکومتی که به خطوط قرمز هر کشور که همان قانون اساسی است تعرض کند مورد پذیرش نیست.

او ادامه داد: ممکن است یک نفر عقیده اش این باشد که قانون اساسی قابل قبول نیست اما اگر در امر مهمی مانند انتخابات فردی آشوب کند و منجر به قتل عده ای شود کشورهای بیگانه از آن سوء استفاده تبلیغاتی کنند این یک امر نابخشودنی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: