velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۳۸
پ
کد خبر: ۱۲۹۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - 14 December 2014
ولایتی در دیدار با سخنگوی حزب سوسیال دمکرات آلمان:

دخالت خارجی مهم ترین عامل عدم ثبات در سوریه است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دخالت خارجی را مهم ترین عامل عدم ثبات در سوریه دانست و گفت: دخالت خارجی تاثیرگذارترین دلیل در عدم ثبات و رسیدن به صلح پایدار در سوریه است.

به گزارش ایرنا، «علی اکبر ولایتی» روز یکشنبه در دیدار با «نیلز آنن» سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دمکرات آلمان و نماینده پارلمان این کشور افزود: دولت سوریه امروز باید با تروریست ها و حامیان خارجی آن از کشورهای مختلف مقابله کند.

وی ادامه داد: اولین قدم برای صلح در سوریه آن است که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند و سپس می توان در مورد دستیابی به راه حل های مناسب و براساس خواسته مردم در جهت ایجاد صلح و ثبات گام برداشت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مساله داعش و سوریه از مهم ترین نگرانی ها است که نه تنها منطقه بلکه جهان را می تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

ولایتی افزود: ایران و آلمان روابط خوب و مطلوبی دارند و تبادل هیات های مختلف در تمامی رده ها می تواند به گسترش روابط دو کشور کمک کند.

ولایتی در این دیدار تاکید کرد: مساله داعش و سوریه از مهم ترین نگرانی ها است که نه تنها منطقه بلکه جهان را می تواند تحت تاثیر خود قرار دهد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دموکرات و نماینده پارلمان آلمان درباره مشترکات دو کشور، راههای تبادل نظر و مسائل منطقه ای نیز گفت و گو و تبادل نظر کردند.

آنن نماینده پارلمان آلمان گفت: ایران و آلمان روابط خوب و مطلوبی با هم دارند و تبادل هیات های مختلف در تمامی رده ها می تواند به گسترش روابط 2 کشور کمک کند.

سخنگوی سیاست خارجی حزب سوسیال دمکرات آلمان درباره روابط منطقه ای و شرایط کنونی جهان از ولایتی پرسش هایی را مطرح کرد و رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ گفت: بعد از سقوط شوروی شرایط جهان تغییر کرده و در حالی که همه انتظار جهان دو قطبی را داشتند اما کشورهای قدرتمند جدیدی به وجود آمدند که به معنای تاثیر شیوه نگرش در جهان به جهان است.

ولایتی خاطرنشان کرد: برعکس تصور برخی ابرقدرت ها شیوه اداره جهان و حضور کشورهای قدرتمند معادلات را تغییر داده و امروز شاهدیم منطقه خاورمیانه به مهم ترین نقطه جهان مبدل شده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: امروز به نظر می رسد که برای ایجاد ثبات در منطقه و جهان باید کشورهای قدرتمند و صاحب نفود همکاری بیشتری داشته باشند.

ولایتی افزود: این همکاری به ویژه می تواند در زمینه مقابله با تروریسم باشد که البته جمهوری اسلامی ایران در این زمینه از تمام ظرفیت ها و توان خود بهره برداری کرده و برای مبارزه با تروریسم، اقدامات لازم را ادامه می دهد.

نیلزآنن نیز اظهار داشت: تلاش داریم روابط جمهوری اسلامی ایران و آلمان گسترش یابد و بسیاری از شرکت های آلمانی در انتظار ورود به ایران هستند.

این عضو پارلمان آلمان خاطر نشان کرد: ایران و آلمان دغدغه های مشابهی به ویژه در حوزه مسائل منطقه ای از جمله داعش، سوریه و عراق دارند که امیدواریم با تبادل نظر در این زمینه ها بتوانیم همفکری در این مسائل داشته باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: