velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۴۲
پ
کد خبر: ۱۲۹۲
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - 11 December 2014
ولایتی در دیدار معاون اجرایی رئیس دولت وحدت ملی افغانستان:

مقابله با تروریسم در افغانستان مورد تمجید ایران است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید عملکرد افغان ها در مقابله با تروریسم، گفت: اینکه افغانستان بر تروریست ها فائق آید و حکومت قانونی و دموکراتیک تشکل دهد، مورد تایید و تمجید جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی این مطلب را عصر پنجشنبه در دیدار با «محمد محقق» معاون اجرایی رئیس دولت وحدت ملی افغانستان بیان کرد.

وی درباره اینکه آیا در این دیدار در خصوص مبارزه با تروریسم گفت و گو شد یا خیر، افزود: صحبت ها وتبادل نظرها در این باره انجام گرفت و اینکه افغانستان بر تروریسم فائق آمده، مورد تایید جمهوری اسلامی ایران خواهد بود که امیدواریم در عراق و سوریه هم به همین ترتیب عمل شود.

وی ادامه داد: البته با محقق در زمینه مبارزه با موادمخدر و مقابله با کشت موادمخدر نیز مذاکراتی صورت گرفت.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه خاطرنشان کرد: ما از سال های دور روابط دوستانه ای را با محقق داشته ایم و وی نقش بسیار مهمی در بازگرداندن و شکل گیری قانون اساسی افغانستان داشته و دارد.

ولایتی ادامه داد: رابطه ایران و افغانستان بسیار نزدیک است و اشتراکات فراوانی در زمینه های متفاوت وجود دارد که امیدواریم در آینده در بخش هایی چون اجلاس شانگهای و اکو این همکاری ها گسترش بیشتری پیدا کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه آیا در زمینه مبارزه با مواد مخدر نیز با معاون نخست وزیر افغانستان مذاکره داشته و راه حل هایی ارایه شده است یا خیر، گفت: معاون اجرایی رئیس دولت وحدت ملی افغانستان در گفت و گوهای خود با مسئولان کشورمان در این باره تبادل نظر داشته و در این زمینه راهکارهایی نیز ارایه داده است.

ولایتی خاطرنشان کرد: دولت افغانستان به طور قطع از کشت مواد مخدر در این کشور راضی نیست و آماده همه نوع همکاری ها با کشورهای همسایه، منطقه و بین المللی در این خصوص است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات افغانستان کشت مواد مخدر و اعتیاد جوانان آن است و همانطور که محقق دیدار با مسئولان ایرانی راهکارهای اندیشیده؛ قرار است ایران برای ترک اعتیاد جوانان افغانی در افغانستان همکاری کند.

ولایتی تصریح کرد: افغانستانی ها هم آمادگی همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مقابله با کشت مواد مخدر را دارند.

در این دیدار محمد محقق معاون اجرایی رئیس دولت وحدت ملی افغانستان افزود: در زمینه موضوعات منطقه ای، داخلی و کابینه دولت افغانستان با رئیس مرکز تحقیقات استراتژی مرکز تحقیقات نظام گفت وگوهایی را انجام دادیم.

وی در رابطه با کابینه افغانستان گفت: توافق هایی برای تشکیل کابینه بین عبدالله و اشرف غنی شکل گرفته و موضوعات میان آنها حل شده که هفته آینده این کابینه اعلام می شود و وزارتخانه ها میان این دو نفر به طور مساوی تقسیم شده است.

معاون اجرایی رئیس دولت وحدت ملی افغانستان خاطرنشان کرد: در دیدار با مسئولان ایرانی اقامت 450 هزار مهاجر افغان که زمان آن به پایان رسیده بود، تمدید شد.

محقق اضافه کرد: در دیدار با مسئولان ایرانی قرار شد یک مرکز توانبخشی از سوی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ایجاد شود تا در زمینه ترک اعتیاد افغان ها فعالیت و همکاری صورت گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها