velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۹۷۹
پ
کد خبر: ۱۲۸۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - 10 December 2014
ولایتی در حاشیه دیدار با رئیس جمهور سابق پاکستان:

دولت پاکستان در تعقیب تروریست‌ها با ایران همکاری کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خواسته ایران از دولت پاکستان این است همکاری‌های لازم را در جهت تعقیب تروریست‌ها انجام دهد.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با آصف‌علی زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان در جمع خبرنگاران گفت:‌ وجود تروریست‌های مرزی مشکل مشترک دو کشور است و پاکستانی‌ها نمی‌خواهند مرز دو کشور ایران و پاکستان توسط گروه‌های تروریستی دچار تشنج شود.

وی ادامه داد: شاهدیم همین گروه‌های تروریستی در بلوچستان و یا مناطق پاکستان مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کنند که این مشکل‌ساز است و امیدواریم از میان برداشته شوند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اینکه عده‌ای اشرار در مرز کاری انجام می‌دهند ربطی به سیاست دولت پاکستان ندارد؛ خواسته ایران از دولت پاکستان این است همکاری‌های لازم را در جهت تعقیب این تروریست‌ها انجام دهد.

ولایتی یادآور شد: در زمان زرداری رئیس جمهور سابق پاکستان همکاری‌ها در این زمینه و در مورد مبارزه با تروریسم به خوبی انجام می شد و امروز هم امیدواریم نواز شریف و دولت پاکستان این همکاری‌ها را ادامه داده و بیشتر کنند تا شاهد جنایات تروریست‌ها در مناطق مرزی نباشیم.

وی در ادامه درباره تاثیرگذاری کنفرانس جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری که در ایران برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هر نوع افراط و خشونت مخالف است و در هفته‌های گذشته نیز در قم از سوی آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله سبحانی‌نیا اجلاسی با همین محوریت برگزار شد که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب پایان یافت.

وی ادامه داد: روح حاکم بر آن اجلاس که توسط حوزه علمیه برگزار شده بود نیز مخالف افراطی‌گری و تروریسم بود و البته اجلاسی که توسط دولت انجام گرفته همان محوریت را داشت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام گفت: این اجلاس نشاندهنده آن بودکه علما و مراجع ما در کنار رهبر معظم انقلاب با تروریسم، افراط و انحراف درجهان اسلام مخالف هستند و از لحاظ علمی با آن مبارزه می‌کنند.

ولایتی ادامه داد: کنفرانسی که در قم برگزار شد و اجلاسی که توسط رئیس‌جمهوری شکل گرفت به طور حتم آثار مثبت و در خور توجهی را در منطقه خواهد داشت.

وی گفت: آصف‌علی زرداری رهبر حزب مردم پاکستان است که روابط مناسبی را با کشورمان دارد.

ولایتی روابط خود با نخست‌وزیر سابق پاکستان را دوستانه عنوان کرد و اظهار داشت:‌ همواره در گذشته و حال روابط مناسبی را با مسئولان پاکستانی داشته‌ایم و رابطه دو کشور همسایه مثال‌زدنی و کم‌نظیر است چرا که اشتراکات فراوانی میان ما و پاکستان وجود دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ایران و پاکستان منافع مشترکی درباره افغانستان و صلح در منطقه دارند و در خصوص مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری،‌مقابله با گروه‌های تروریستی همانند القاعده و داعش نظرات مشترکی میان دو کشور وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ اینکه ایران توانسته با کمک عراق، سوریه و لبنان علیه تروریسم و افراطی‌گری مبارزه کند موجب خرسندی نخست‌وزیر پاکستان شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها