velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۳۰
پ
کد خبر: ۱۲۷۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - 03 December 2014
ولایتی پس از دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران:

ایتالیا از ایران برای مقابله با تروریست‌ها در عراق و سوریه درخواست کمک کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: معاون وزیر خارجه ایتالیا از ایران خواست که به عنوان یک کشور مهم که در منطقه نقش اساسی در ایجاد صلح دارد، برای مقابله با تروریسم و نجات منطقه از شر تروریست‌ها در عراق و سوریه کمک کند.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا در جمع خبرنگاران و در تشریح جزئیات دیدار خود اظهار داشت: در این دیدار معاون وزیر خارجه ایتالیا مسئله هسته‌ای و مذاکرات 1+5 را مورد ارزیابی قرار داد و برداشت وی از این مذاکرات مثبت بود.

وی ادامه داد: معاون وزیر امور خارجه ایتالیا از ایران می‌خواست که به عنوان یک کشور مهم که در منطقه نقش اساسی در ایجاد صلح دارد و می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و برای مقابله با تروریسم و نجات منطقه از شر تروریست‌ها در کشورهای عراق، سوریه و لبنان که علیه مردم بی‌دفاع فعالیت می‌کنند، کمک کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص افزود: معاون وزیر خارجه ایتالیا از اینکه ایران نقش مهم و ارزنده‌ای را در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند، تقدیر کرد و تاکید وی بر عزم ایتالیا برای توسعه روابط دو جانبه بود؛ روابط میان ایران و ایتالیا در گذشته به ارزش 7 میلیارد دلار بود اما امروز به حدود یک میلیارد دلار رسیده است بنابر این آنها خواهان این هستند که روابط دو کشور مجددا توسعه یابد و توسعه روابط بین ایران و ایتالیا مورد استقبال ایران هم قرار دارد.

ولایتی درباره تحلیل و ارزیابی خود از نشست وزرای خارجه عضو ائتلاف ضدداعش که به کنفرانس بروکسل مشهور است، گفت: معاون وزیر خارجه ایتالیا معتقد بود که علت شکست کنفرانس ژنو یک و دو این است که کشورهایی که می‌توانستند در ایجاد صلح و ثبات در سوریه و پایان دادن به این تنش و مشکلات سوریه موثر باشند، در اجلاس حضور نداشتند که مهمترین آنها ایران بود. بنابراین وی معتقد بود که هر تلاشی که صورت می‌گیرد ایران باید در بین کشورهایی باشد که در خصوص ایجاد صلح در سوریه فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: من نیز به معاون وزیر خارجه ایتالیا گفتم که ایران از هر تلاش صلح‌آمیز و عادلانه‌ای که در سوریه صورت بگیرد، تحت نظارت سازمان ملل متحد مشروط بر آنکه کسانی که اسلحه به دست گرفته‌اند و علیه حکومت و مردم سوریه می‌جنگند، خلع سلاح شوند، حمایت می‌کند البته بیگانگانی که از کشورهای مختلف به سوریه آمده‌اند و علیه دولت قانونی در این کشور می‌جنگند باید اخراج شوند، معاون وزیر خارجه ایتالیا نیز به این موضوع که کشورهای مختلف از جمله ایتالیا نیز برخی افراد هستند که در داخل سوریه حضور دارند، معترض و واقف بود و بالاخره اگر قرار است مشکلات سوریه حل شود باید میان خود مردم سوریه و از طریق صلح‌آمیز حل شود؛ ما نیز با این امر موافق هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص تصریح کرد: ایران از حکومت قانونی سوریه، عراق و لبنان در مقابل مخالفت‌هایی که با این حکومت‌ها می‌شود، دفاع خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ائتلاف ضدداعش در هدف خود شکست نخورده است، گفت: آنها معتقد هستند که ایران نقش بسیار مهمی را می‌تواند علیه داعش و گروه‌های تروریستی داشته باشد لذا از کمک ایران سپاسگذار بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها