velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۱۳۷
پ
کد خبر: ۱۲۶۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - 27 November 2014
پنجمین شماره گفتمان الگو منتشر شد

بررسی سیاست خارجی ایران در گفتگو با دکتر ولایتی

دکتر رضا داوری اردکانی در این شماره از مجله گفتمان الگو، در پاسخ به پرسش‌های گفتمان الگو، نکات مهمی پیرامون اندیشه پیشرفت بیان داشته و از آخرین دیدگاه‌های خود درباره نسبت سنت و تجدد با توسعه سخن گفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «الگوی سیاست‌خارجی ایران» سوژه اصلی این شماره از دوماه‌نامه گفتمان الگو است که با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی وزیر اسبق امور خارجه و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل و گروهی دیگر از کارشناسان و دست‌اندرکاران سیاست‌خارجی کشور مورد بررسی قرار گرفته است. دکتر صادق خرازی، دکتر پیروز مجتهدزاده، دکتر نسرین مصفا، دکتر حسین شیخ‌الاسلام و دکتر جواد منصوری در این رابطه آثار و گفتارهایی را ارائه نموده‌اند. همچنین دکتر عباس ملکی و دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی میهمان نشستی تخصصی این شماره بوده‌اند.

نواندیشی دینی و سنت‌گرایی دو موضوع جذاب دیگری هستند که در شماره پنجم گفتمان الگو نسبت آنها با نظریه و مدل پیشرفت بررسی شده است. مصطفی مهرآیین، محمدعلی عبداللهی، سیدمحمدعلى ایازی، سیدمحمد موسوی بجنوردی و آیت‌الله محمدعلی گرامی در باب نواندیشی دینی و پیشرفت سخن گفته‌اند و حکمت‌الله ملاصالحی، مهدی نصیری، جیمز کلی کلارک، علی‌اکبر صادقی رشاد، سروش دباغ و منصور مهدوی نیز به سنت و توسعه پرداخته‌اند.

بخش رودرروی شماره پنجم، میزبان دیدگاه‌های متفاوت مهدی فیروزان و شهریار زرشناس درباره الگوی و سنجه‌های پیشرفت در زمینه فرهنگ است.

همچنین پرونده ویژه‌ای در این شماره پیش روی خوانندگان قرار گرفته که در آن صاحب‌نظرانی چون حسین راغفر، حسین فدایی، الیاس نادران و فرشاد مؤمنی به سویه‌های مختلف مسأله فساد و تاثیر آن بر پیشرفت کشور می‌پردازند.

«تفکر انتقادی» و «نقش زنان در توسعه» از دیگر موضوعاتی هستند که با آثاری از کوروش صفوی، تقی آزاد ارمکی و محسن غرویان در این شماره مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

پنجمین شماره گفتمان الگو در دکه‌های منتخب مطبوعاتی و فروشگاه‌های معتبر کتاب عرضه می‌شود. همچنین می‌توانید با ارسال نشانی خود به شماره 10000299 آن را خریداری کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: