velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۵۸
پ
کد خبر: ۱۲۶۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - 25 November 2014
ولایتی در هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی

بیداری اسلامی متوقف نشده و جهان اسلام کاملاً بیدار است

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه بیداری اسلامی متوقف نشده و جهان اسلام کاملاً بیدار است، گفت: اگر تمامی جهان اسلام به فلسطینی‌ها کمک کنند موجوداتی به نام صهیونیست‌ها در کنار فلسطینی‌ها وجود نخواهند داشت.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه مجمع جهانی بیداری اسلامی بعد از وقوع و شروع امواج بیداری اسلامی در مصر، تونس، لیبی و دیگر نقاط در جهان اسلام و جهان عرب با کسب اجازه از مقام معظم رهبری تأسیس شد، گفت:‌ اولین مجمع عمومی بیداری اسلامی 4سال پیش با حضور بیش از 700 تن از علمای مختلف جهان اسلام در تهران تشکیل و مصوبات خوبی در آن صورت گرفت.

ولایتی افزود: طبق مصوبات قبلی مجمع عمومی بیداری اسلامی دبیرخانه مجمع در تهران تشکیل و پس از آن نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی آغاز به کار کرد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: امسال سومین بار است که این مجمع مشورتی تشکیل می‌شود و هم‌اکنون سعی کرده‌ایم تا از فرصت تشکیل نخستین کنگره جلوگیری از خطر افراطی‌گری و تکفیری‌گری از دیدگاه علمای جهان اسلام در قم که پایان آن با سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری بود استفاده لازم را برای تشکیل هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی استفاده کند.

وی تصریح کرد: امروز جهان اسلام با مسائل مختلفی رو در روست.

ولایتی اظهار داشت: چهار موضوع در هفتمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی بررسی خواهد شد که 1-فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی جریان بیداری اسلامی2-فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام و موج سوم انتفاضه3-نقش تکفیری‌ها در انحراف روند بیداری اسلامی4-وحدت امت اسلامی و نقش مسلمانان در ایجاد تمدن نوین اسلامی بخشی از موضوعات مورد بررسی این نشست است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و در رأس آن امریکا و عامل منطقه‌ای آن یعنی صهیونیست‌ها که سرزمین فلسطین را اشغال کرده‌اند هم‌اکنون در موضع قدرت قرار ندارند. اینطور نیست که آنها همواره در موضع قدرت باشند.

وی افزود: ایجاد گروه‌های تکفیری انحرافی با هدف انحراف در جهان اسلام و تشتت در آن توسط استکبار جهانی صورت می‌گیرد.

وی حرکات تکفیری‌ها را توحشی کم سابقه در دنیا دانست و گفت:‌ چگونه این افراد می‌توانند نام خود را انسان بگذارند در حالیکه سر یک کودک را می‌برند و یا زنی را از منزل بیرون آورده و سرش را جدا می‌کنند و برایشان ذبح مسلمان و غیرمسلمان فرقی نمی‌کند.

ولایتی افزود: این حرکات تکفیری‌ها یقیناً توسط آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و انگلیسی‌ها مدیریت می‌شود تا بیداری اسلامی را متوقف کنند.

وی اظهار داشت: به هیچ وجه بیداری اسلامی متوقف نشده و جهان اسلام کاملاً بیدار است.

ولایتی تصریح کرد: وقتی مردم شجاع عراق، سوریه و یمن توانستند با توکل به خداوند و قدرت خود در مقابل تکفیری‌ها بایستند و آنها را شکست دهند جهان اسلام نشان داد که کاملاً بیدار است و این امر در حالی صورت می‌گیرد که امکانات مختلفی از سوی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به تکفیری‌ها ارسال می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: مسئله فلسطین رأس جهان اسلام است.

وی گفت: بسیار مفتخریم که برادرانمان در غزه توانستند 51 روز در برابر صهیونیست‌ها مقاومت کنند و به صراحت می‌گوییم که صهیونیست‌ها در این جنگ شکست خوردند.

ولایتی افزود: پیروزی در کرانه باختری نزدیک است و مقاومت فلسطینیان در کرانه باختری باعث شد تا آزادی‌هایی نظیر برپایی نماز جمعه به آنان داده شود و انشاالله این آزادی‌ها هم بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: زمانی که غزه زیر فشار جنگ 51 روزه صهیونیست‌ها بود سران برخی کشورهای اسلامی حرکات صهیونیست‌ها را محکوم نکردند و حتی تکفیری‌ها هم که خود را خلیفه می‌خوانند نیز اقدامات صهیونیست‌ها را تقبیح نکردند و اعلام کردند که مسئله اول جهان اسلام فلسطین نیست.

ولایتی خاطرنشان کرد: در اجلاس دو روزه نخستین کنگره جلوگیری از خطر افراطی‌گری و تکفیری‌گری از دیدگاه علمای جهان اسلام نزدیک به هزار نفر از علمای سنی و شیعه در مورد ایستادگی در برابر تکفیری‌ها و همچنین لزوم ایجاد وحدت در جهان اسلام و مقابله با تکفیری‌ها اتفاق نظر داشتند.

وی به سخنان رهبری در دیدار علمای حاضر در اجلاس نخستین کنگره جلوگیری از خطر افراطی‌گری و تکفیری‌گری از دیدگاه علمای جهان اسلام اشاره کرد و گفت: رهبری در این دیدار فرمودند که کمک‌های انقلاب اسلامی ایران از شیعه و سنی گذشته است و در حالیکه به شیعیان لبنان کمک می‌کنند به اهل تسنن در فلسطین نیز کمک می‌کنند و با کمک‌های ایران مقاومت اسلامی توانست در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کن.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: اگر تمامی جهان اسلام به فلسطینی‌ها کمک کنند موجوداتی به نام صهیونیست‌ها در کنار فلسطینی‌ها وجود نخواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله در آینده نزدیک احیای مجدد تمدن اسلامی را خواهیم داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها