velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۲۶۵
پ
کد خبر: ۱۲۶۳
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - 25 November 2014
دبیر مجمع بیداری اسلامی:

ریشه‌های تکفیر با تلاش علمای جهان اسلام قطع می‌شود

دبیر مجمع بیداری اسلامی گفت: علمای بزرگی از سراسر جهان اسلام در کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلامحاضر هستند و با کمک این علما، باید ریشه های جریان تکفیری قطع شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی‌اکبر ولایتی که در اختتامیه کنگره جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام سخن می گفت، با تقدیر از آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی به خاطر برگزاری این کنگره در شرایط بحرانی جهان اسلام، اظهار کرد: در شرایط کنونی که جهان خسته از حاکمیت مادی گری، تشنه معارف الهی است و در حالی که استکبار جهانی به رهبری امریکا پس از پایان جنگ سرد، در حال تحمیل سلطه خود به جهان بود و نظام اسلامی سلطه آمریکا را به چالش کشید، متاسفانه موج جدیدی از تکفیر و جنایات و کشت و کشتار مسلمانان با به کار گیری ابزارهای رسانه ای، زمینه را برای اجرای توطئه مسلمانان در جلوگیری از تمدن نوین اسلامی فراهم ساخت.

دبیر مجمع بیداری اسلامی افزود: اگر چه تکفیر و افراطی گری در جامعه اسلامی سابقه دیرینه داشته اما موج نوین آن سبب ایجاد بسیاری از مشکلات در جهان اسلام شده است.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ترویج فرقه های گوناگون و گسترش تکفیر، انسجام جوامع اسلامی را به هم زده و حتی یک برنامه فراگیر آگاهی بخش نیز در این زمینه وجود ندارد و چهره فقه اسلامی تاریک معرفی می شود اما اسلام دینی برای همه بشر است.

ولایتی تاکید کرد: گروه های تکفیری براساس استبداد رای و قرائت های دینی، توطئه دشمن را برای تفرقه در صفوف اهل قبله احیا کرده و سبب زمینه سازی غلبه دشمن بر جوامع اسلامی می‌شوند.

دبیر مجمع بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: گروه‌های تکفیری که خود ساخته و پرداخته غرب هستند، با ایجاد درگیری و از بین بردن زیر ساخت‌ها، سبب تسلط کشورهای غربی بر جوامع اسلامی می شوند.

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: ترور و جنایت علیه مخالفان و پیروان مذاهب و ادیان دیگر و کشتار مردم، علاوه بر گسترش جنایت، خسارت های زیادی برای دولت‌ها و کشورها به ارمغان آورده و سبب عقب ماندن کشورها می شوند.

وی افزود: گروه های تکفیری با ارائه چهره و خشن از اسلام، سبب نفرت از اسلام و تکمیل توطئه دشمنان می شوند از سوی دیگر به رغم تلاش برای ارائه تمدن اسلامی و اداره جوامع بر اساس ارزش های اسلامی، عملکرد تکفیریان سبب جلوگیری از از تمدن نوین اسلامی می شود.

ولایتی تاکید کرد: جنایات تکفیری ها سبب ناتوانی مسلمانان و انحراف اذهان از دفاع از قدس شریف شده است که مسئله اصلی جهان اسلام است. از سوی دیگر جریانات تکفیری به ارتکاب جنایات خود در مناطقی که سلطه یافته اند، اکتفا نمی کنند و با حمایت های اطلاعاتی و مالی غرب برای سلطه جهانی و حمله به دیگر کشورها گام بر می دارند.

دبیر مجمع بیداری اسلامی گفت: این کنگره به همت علمای جهان اسلام و تلاش علمای بزرگی چون آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله سبحانی تشکیل شده است و علمای بزرگی از سراسر جهان اسلام در اینجا حاضر هستند و با کمک این علما، باید ریشه های جریان تکفیری قطع شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: قطع همه کمک های مالی و لجستیکی و رسانه‌ای و توقف ارسال نیرو برای تکفیری ها و تمرکز بر فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام و تقویت سازو کارهای موجود برای تقویت سازو کارهای جهان اسلام و خاموش کردن آتش فتنه، از جمله راه کارهایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: