velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۰۴
پ
کد خبر: ۱۲۴۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - 09 November 2014
ولایتی پس از دیدار با نخبگان کویتی:

نه به عمان رفته‌ام و نه قرار است بروم/ درباره نامه اوباما از آمریکایی‌ها بپرسید

ولایتی گفت:‌خبر سفر من به عمان که در برخی رسانه‌ها منتشر شد درست نیست و من بنا ندارم به عمان سفر کنم.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع عصر یک‌شنبه در جمع خبرنگاران و پس از دیدار خود با هیأت علمی و فرهنگی کویت در مرکز تحقیقات افزود: من نه به عمان رفته‌ام و نه بنا دارم به این مناسبت (مذاکرات هسته‌ای) به عمان سفر کنم.
او در پاسخ به این که اگر نیاز به حضور شما در مذاکرات باشد، می‌روید؟ افزود: اصلا چنین بحثی مطرح نشده است و آن چه که در برخی از رسانه‌ها با منشا غربی و آمریکایی منتشر شده است مبنایی ندارد.
ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا که گفته می‌شود شما در دور اول مذاکرات در عمان حضور داشتید نیز تاکید کرد: من نه به عمان رفته‌ام و نه قرار است بروم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا از نامه‌ای که اوباما به مقام معظم رهبری فرستاده است اطلاع دارید یا خیر؟ گفت: من اطلاعی از آن چه که آمریکایی‌ها ادعا کردند ندارم و باید از خود آن‌ها پرسید که چگونه چنین خبری را پخش کرده‌اند.
هم‌چنین او در رابطه با تحریم‌های جدیدی که مجددا علیه ایران اعمال شده است گفت: باید بگویم تحریم‌های جدید موجب تاسف ماست ولی جای تعجب ندارد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان این که ایران تا امروز به تعهدهایی که در زمینه هسته‌ای داشته است عمل کرده است اظهار کرد: این آمریکایی‌ها هستند که به هیچ یک از تعهدهای خود عمل نکرده‌اند، آن‌ها تنها بخش کوچکی از دارایی‌های متعلق به ایران را به تدریج آزاد کردند. آن‌ها با سلطه‌ای که به ناحق در انتقال پول بین کشورها دارند اقدام می‌کنند.
ولایتی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با این که انتظار می‌رود این دور از مذاکرات به نتیجه برسد خاطرنشان کرد: تا آن جا که مربوط به جمهوری اسلامی ایران می‌شود ما به مذاکرات و مبنایی که از ابتدا اعلام کرده بودیم پایبند هستیم و گفت‌وگوها توسط مذاکره‌کننده ما به ریاست ظریف و در چارچوب خط مشی‌ای که توسط مقام معظم رهبری تدوین شده است پیش می‌رود. هم‌چنین آن‌ها روش و هدف‌های مشخصی دارند و در همین راستا گام برمی‌دارند.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با تاکید بر اینکه پرونده هسته‌ای ایران زیر نظر بازرسان آژانس دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران ان‌پی تی را امضا کرده است و حق دارد در چارچوب قوانین بین‌المللی و در حد توان خود و تا آنجا که قوانین به او اجازه می‌دهد از انرژی صلح آمیز، صنعتی و پاک هسته‌ای استفاده کند.
وی ادامه داد: پرونده هسته‌ای ایران زیر نظر بازرسان آژانس پیگیری می‌شود و به همین دلیل ما از حق خود در رابطه با فردو، اراک، نطنز، تعداد سانتریفیوژها یا میزان غنی سازی کوتاه نخواهیم آمد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: