velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۵۸
پ
کد خبر: ۱۲۴۵
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - 01 November 2014
ولایتی در دیدار وزیر امور خارجه نروژ:

خاورمیانه چهارراه جهان است و باید آرام باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و وزیر امور خارجه نروژ در دیدار امروز خود در خصوص مسائل مختلف خاورمیانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز با "بورگ برنده" وزیر امور خارجه نروژ دیدار کرد.

ولایتی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به وزیر امور خارجه نروژ گفت: امیدوارم این دیدار فصل جدیدی از روابط را بین دو کشور شکل دهد و عاملی برای گسترش روابط دوجانبه میان کشور ایران و نروژ باشد.

وی با بیان اینکه منطقه خاورمیانه دچار بحران جدی است، تصریح کرد: مسائل مطرح خاورمیانه دارای بحران‌های جدی است که قابل بحث است که از جمله آن به مسائلی که در سوریه، لبنان و یمن رخ می‌دهد اشاره کرد و باید در این باره به بحث و نظر پرداخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شما می‌توانید برای بنا نهادن روابط مثبت و سازنده موثر باشید خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق جهان و اروپا مانند اکراین که نزدیک قاره آسیا بحران‌هایی رخ داده است که بر روی مسائل خاورمیانه تاثیر می‌گذارد و قطعا عدم امنیت و بحران به نفع هیچ کشور جهان نیست چراکه خاورمیانه چهارراه جهان است و باید آرام باشد.

ولایتی در زمینه داعش نیز گفت: داعش با حمایت برخی از کشورها امروز به فعالیت می‌پردازد در حالی که داعش یک گروه تکفیری و افراطی است که بر ضد تمام قوانین بین‌المللی عمل می‌کند و برای تمام مناطق جهان خطرآفرین است که برخی افراد در کشورهای اروپایی نیز عضو داعش هستند که این مسئله‌ای تاسف‌برانگیز است.

وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار ضمن خرسندی از سفر خود به ایران تصریح کرد: بیش از 10 سال از سفر امور خارجه نروژ به ایران می‌گذرد و من برای بحث و بررسی موضوعات مهمی به ایران آمدم که از جمله آن به احیای روابط دو جانبه میان دو کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه داعش شرایط بحرانی را در منطقه به وجود آورده است، تصریح کرد: شما اطلاعات بسیاری از وضعیت منطقه دارید که امیدوارم بتوانیم درباره آ» به بحث و بررسی بپردازیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها