velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۸۷
پ
کد خبر: ۱۲۴۴
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - 01 November 2014
ولایتی در دیدار با وزیر خارجه نروژ:

حضور شهروندان اروپایی در داعش تاسف برانگیز است

ولایتی با ابراز تاسف از عضویت شهروندان برخی کشورهای اروپایی در گروه تروریستی داعش گفت: امروز با حمایت برخی از کشورها داعش به عنوان یک گروه تکفیری و افراطی بر ضد تمام قوانین بین‌الملل عمل می‌کند و این برای تمام منطقه و جهان خطرناک است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی عصر روز شنبه در دیدار با وزیر خارجه نروژ با بیان این که داعش شرایط بحرانی در منطقه ایجاد کرده‌اند گفت: منطقه خاورمیانه دچار بحران جدی است و از سویی رویدادهای دیگر مناطق جهان از جمله اروپا به ویژه مساله اوکراین که در نزدیکی آسیا است می‌تواند بر بحران‌های منطقه ما تاثیرگذار باشد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نروژ می‌تواند برای بنانهادن روابطی مثبت و سازنده موثر باشد. به طور قطع نبود امنیت و استمرار بحران به نفع هیچ کشوری نیست. چرا که خاورمیانه چهارراه تاثیرگذار در جهان است و باید آرام باشد.

هم‌چنین بورگه برنده، وزیر خارجه نروژ در این دیدار با اشاره به سفرش به تهران گفت که برای احیای روابط اقتصادی دو جانبه به تهران آمده است.

وی ادامه داد: هم‌چنین در این سفر درباره موضوعات مهم از جمله آگاهی نسبت به ارزیابی ایران از شرایط منطقه از جمله موضوعاتی است که مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها