velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۰۹
پ
کد خبر: ۱۲۴۳
تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - 01 November 2014
ولایتی در دیدار وزیر امور خارجه نروژ:

بحران در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بحران و عدم امنیت در منطقه به نفع هیچکس نیست چرا که خاورمیانه چهارراه جهان است و باید آرام باشد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر شنبه در دیدار «بورگه برنده» وزیر امور خارجه نروژ که در محل مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شد اظهار امیدواری کرد سفر وزیر امور خارجه نروژ به تهران فصل جدیدی در روابط دو کشور شکل دهد و این سفر عامل موثری برای گسترش روابط باشد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: منطقه خاورمیانه دچار بحرانی جدی است و رویدادهای دیگر در مناطق جهان و برخی شرایط در اروپا همچون موضوع اوکراین که در نزدیکی آسیا است می تواند در این بحران ها تاثیرگذار باشد.
ولایتی خطاب به وزیر امور خارجه نروژ اظهار داشت: شما می توانید برای بنا نهادن روابط مثبت و سازنده موثر باشید.
وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار گفت: بیش از 10 سال از آخرین سفر وزیر امور خارجه نروژ به ایران می گذرد و من برای بحث در خصوص موضوعات مختلف و همچنین احیای روابط اقتصادی به تهران آمده ام.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال وزیر امور خارجه نروژ درباره داعش گفت: متاسفانه امروز داعش با حمایت برخی از کشورها به عنوان یک گروه تکفیری و افراطی بر ضد تمام قوانین بین المللی عمل می کند و برای تمام منطقه و جهان خطرناک است.
 ولایتی تصریح کرد: افرادی از برخی کشورهای اروپایی نیز در داعش عضویت دارند که بسیار تاسف برانگیز است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها