velayati.ir

تعداد بازدید: ۴۴۲۴
پ
کد خبر: ۱۲۲۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - 23 October 2014
در نشست با نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی مطرح شد

درخواست دکتر ولايتی از بيمه‌ها و بيمارستان ها برای اجرای تعرفه‌های جديد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از تعهد و همکاری بیمارستان‌های خصوصی و بیمه‌های تکمیلی برای اجرای مفاد کتاب جدید ارزش نسبی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت و بیمه‌ها تعهد کردند تا پرداختی تعرفه‌ها به خوبی صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی در نشست با نمایندگان بیمارستان‌های خصوصی و اعضای انجمن صنفی آنان که مشاور وزیر بهداشت نیز حضور داشت، در زمینه اجرای کتاب ارزش نسبی اظهار داشت: بنده به این جلسه دعوت شدم تا در حضور مدیران بیمارستان‌های خصوصی در رابطه با اجرای کتاب ارزش نسبی که پس از سال‌ها با تصمیم وزارت بهداشت بازنگری شد و همچنین در راستای ابلاغ سیاست‌های سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب نقاط مثبت این روند را در حوزه سلامت تشریح کنم.

وی گفت: بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، علمی و سلامت تشخیص مصلحت نظام در تدوین سیاست‌های ابلاغ سلامت حضور داشتیم که 2 سال برای بررسی آن زمان صرف شد و در نهایت به عنوان پیش‌نویس در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، ما پس از شروع طرح تحول سلامت شاهد 2 اتفاق بودیم، اول اینکه با اجرای این طرح از سوی وزارت بهداشت میزان فرانشیز و هزینه بستری بیماران در بیمارستان‌های دولتی کاهش یافت و در مرحله دوم کتاب کالیفرنیا با عنوان کتاب ارزش نسبی با همت وزیر بهداشت بعد از سال‌ها بازنگری و خدمات جدید دارای تعرفه شدند.

ولایتی تصریح کرد: در این جلسه بنده اهمیت همراهی مدیران بیمارستان‌های خصوصی را در اجرای طرح تحول سلامت و همچنین، اجرای کتاب ارزش نسبی را مطرح کردم که خوشبختانه تمام این مدیران و همچنین، نمایندگان بیمه‌های تکمیلی نیز قبول کردند و موافقت خود را با امضای یک میثاق‌نامه برای اجرای کتاب ارزش نسبی انجام دادند و جلسه به خوبی ختم به خیر شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور دکتر طباطبایی مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: ما پس از این جلسه موافقت تمام روسای بیمارستان‌ها را برای اجرای کتاب ارزش نسبی گرفتیم تا آنها در مسیر طرح تحول سلامت به وزیر بهداشت یاری برسانند. البته شاید از سویی نیز این کتاب اشکالاتی داشته باشد که از مشاور وزیر این قول را گرفتیم تا برای بر طرف کردن نواقص احتمالی این کتاب بازنگری‌های لازم صورت پذیرد و این مسئله را به وزیر بهداشت پیشنهاد و اعلام کند.

ولایتی خاطرنشان کرد: بنده هم به عنوان رئیس یکی از بیمارستان‌های دولتی کشور (مسیح دانشوری) برای اجرای مفاد کتاب ارزش نسبی کارهای لازم را شروع کردیم و وزارت بهداشت نیز تعهد کرده است تعرفه‌های را مطابق این کتاب اجرا کند و از آن طرف نیز بیمه‌های تکمیلی نیز قبول کردند که بر اساس تعرفه‌های کتاب ارزش نسبی عمل کنند و امیدواریم در مسیر پیش رو مشکلی پیش نیاید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: