velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۲۱
پ
کد خبر: ۱۲۲۲
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 19 October 2014
ولایتی در دیدار فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه:

بحران سوریه به ضرر همه کشورهای منطقه است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران از سازمان ملل انتظار دارد در جهت رفع بحران سیاسی سوریه اقدام کند.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار استفان دمیستورا فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، ضمن خوشامدگویی به وی و هیئت همراهش، گفت: بنده انتخاب شما را در این جایگاه مهم و حساس تبریک می‌گویم.

وی افزود: این مقام شما، مقام حساس و مهمی است که امیدوارم در این ماموریتی که به شما واگذار شده، موفق باشید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه سوریه امروز به موضوع مهمی تبدیل شده است، گفت: بحران سوریه به ضرر همه کشورهای منطقه خواهد بود.

در ادامه این دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان سازمان ملل در امور سوریه، گفت: از شما به دلیل استقبال گرمی که از بنده و هیئت همراهمان داشتید تشکر می‌کنم. به طور قطع سفر بنده به تهران برای موضوع بسیار مهم جهانی سوریه است.

وی افزود: البته با شما موافقم که اگر این بحران ادامه پیدا کند به ضرر منطقه خواهد بود.

دمیستورا با تاکید بر اینکه نباید فرصت‌ها برای حل بحران سوریه از دست برود، تصریح کرد: تاکنون کنفرانس‌های بسیاری برای حل بحران سوریه تشکیل شده که چندان نتیجه‌بخش نبوده است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با تاکید بر اینکه سوریه با جمعیت 11 میلیون نفری دارای 4 میلیون آواره است، افزود: این کشور با 4 میلیون آواره به کمک نیاز دارد، بنابراین باید بر روی حل و فصل موضوعات و پیدا کردن مسائل سیاسی تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد: نظرات شما به عنوان یک مقام ایرانی مهم است، به طوری که شما تجربیات زیادی دارید و امیدوارم این سفر منطقه‌ای که از دمشق آغاز شده و در دمشق نیز به پایان می‌رسد به راه‌حل‌های سیاسی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ولایتی در بخش دیگری از سخنانش و در ادامه این دیدار، گفت: بنده نیز با شما موافقم که باید هر چه سریع‌تر بحران در منطقه متوقف شود. باید راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز و سیاسی را برای حل این بحران پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه آنچه امروز در سوریه می‌گذرد عجیب و بدون هیچ مشابهی در تاریخ معاصر است، افزود: بحران سوریه امروز به گونه‌ای است که یک کشور و دولت مستقل از سوی خارجی‌ها مورد حمله قرار گرفته و مردم این کشور هر روز متحمل رنج‌ها می‌شوند و مرزها مورد تهاجم قرار می‌گیرد و از طرفی نیز حاکمیت این کشور نقض شده است.

ولایتی با بیان اینکه تروریست‌ها در سوریه هر روز تجهیز می‌شوند و مورد آموزش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: کسانی که از تروریست‌ها و داعش حمایت‌های مادی و نظامی می‌کنند امروز می‌خواهند با وجود پایگاه‌های مختلفی که در برخی کشورهای منطقه برای آنها تدارک دیده‌اند این گروهک تروریستی را متوقف کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و برخی کشورهای منطقه که معتقد به راه‌حل سیاسی در حل بحران سوریه هستند، از سازمان ملل انتظار دارند در جهت رفع بحران و دستیابی به راه‌حل سیاسی اقدام کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها