velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۴۱۸
پ
کد خبر: ۱۲۱۴
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - 19 October 2014
ولایتی در دیدار رمضان عبدالله:

ایران در میان بحران‌های جهانی و منطقه‌ای ثبات کامل دارد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران در میان بحران‌های جهانی و منطقه‌ای ثبات کامل و امنیت دارد و حتی تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران بی‌اثر شده است.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با رمضان عبدالله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار ولایتی ضمن خوشامدگویی به دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به وظایف و مسئولیت‌های خود در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد.

در ادامه این دیدار، رمضان عبدالله ایران را دوست صدیق مردم فلسطین معرفی کرد و با اشاره به دیدار امروز خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: این دیدار بسیار برای ما مهم بود و اطمینان از سلامتی ایشان موجب اطمینان قلبی ما شد و از این منظر خداوند را شاکریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار ادامه داد: نوید پیروزی که ایشان دادند بسیار حائز اهمیت بود و تاکیدشان بر این بود که پیروزی نزدیک و حتمی است.

رمضان عبدالله با بیان اینکه شیرینی این سخنان در ما اطمینان قلبی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: با توجه به اینکه شما اشراف کامل و مناسبی نسبت به مسائل منطقه دارید علاقمندیم ارزیابی و تحلیل شما را از تحولات و جریانات منطقه بدانیم.

در ادامه این دیدار، ولایتی با تاکید بر اینکه در هیچ دوره تاریخی حساسیت و پیچیدگی‌ منطقه مانند امروز نبوده است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد استراتژی به سرعت در منطقه تغییر می‌کند و از قواعد تاکتیکی تبعیت می‌کند. منطقه به سرعت تحول یافته و سرعت تحولات بسیار زیاد است.

ولایتی با اشاره به تحولات و وضعیت کشورهای مختلف منطقه‌ای و جهانی، ادامه داد: ایران در میان این بحران‌های جهانی و منطقه‌ای ثبات کامل و امنیت دارد و حتی تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه ایران بی‌اثر شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حتی برخی کشورهایی که در گذشته علیه ایران در شورای امنیت موضع‌گیری می‌کردند امروز با تحولات ایجاد شده و قدرت جمهوری اسلامی ایران حاضر به ادامه روند گذشته نیستند و ایران نشان داده که اهل مذاکره بوده و خواهان صلح و آرامش است.

وی با اشاره به وضعیت جهان اسلام و منطقه، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها شکست خورده و به نتیجه نرسیده است. در یمن، سوریه، لبنان، غزه و فلسطین نمونه‌های جدی و مشخصی وجود دارند که با پیروزی همراه بوده و ایران به عنوان قدرتی بزرگ و تاثیرگذار نقش مهم خود را ایفا کرده است.

در پایان این دیدار رمضان عبدالله ضمن تشکر از تحلیل درست ولایتی، اظهار داشت: با وجود تمام مظلومیت‌هایی که داشتیم در مقابل نظام سلطه ایستادگی کردیم و

پیروز شدیم و ایران به عنوان یک قدرت بزرگ از مقاومت حمایت کرده و عامل مهم پیروزی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته توطئه‌ها و دشمنی‌ها در منطقه بسیار پیچیده و متنوع بوده و غرب می‌خواهد فرهنگ و سیاست‌های خود را حاکم کند. در این وضعیت ما باید مقاومت را تقویت کرده و استمرار بخشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: