velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۷۰
پ
کد خبر: ۱۲۱۰
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - 16 October 2014
ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران تحت تاثیر سخنان سعود‌الفیصل قرار نمی‌گیرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان در مورد مداخله نظامی ایران در برخی از کشورهای منطقه گفت: ایران تحت تاثیر اینگونه سخنان قرار نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار مگوین سوآن فوک معاون اول نخست‌وزیر ویتنام در جمع خبرنگاران در تشریح این دیدار گفت: دیدار با معاون نخست‌وزیر ویتنام دیدار ارزشمندی بود که گفت‌وگوهای مثبتی بین دوطرف ردوبدل شد.

وی افزود: آن طور که بنده استنباط کردم دولت ویتنام مایل است روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد به طوری که متقابلا ایران نیز چنین خواسته‌ای دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: در این دیدار برخی از مسائل مانند مشکل بانک مرکزی مطرح شد و آنها قول دادند این موضوع را در گفت‌وگوهایی که بین مقامات بانکی ویتنام و مقامات بانکی ما صورت خواهد گرفت، حل کنند.

ولایتی با بیان اینکه همکاری میان ایران و ویتنام چه در حوزه روابط دوجانبه و چه در حوزه روابط بین‌الملل استمرار خواهد یافت، تاکید کرد: ویتنام همواره از جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای چه در مجامع بین‌المللی و چه در مجامع حقوق بشری حمایت کرده که ما نیز تا امروز همین کار را کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دو کشور ایران و ویتنام سابقه انقلابی و موضع یکسانی در مبارزه با آمریکا و استکبار دارند، می‌توان گفت که موارد مشترکی وجود دارد که دو کشور را به هم پیوند می‌دهد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنانش ضمن ابراز امیدواری از ارتقاء سطح همکاری‌ها و حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و ویتنام تصریح کرد: در حال حاضر حجم روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور ایران و ویتنام اندکی بیش از 200 میلیون دلار است که امیدواریم این میزان افزایش یافته و در آینده چند برابر شود. البته هر دو طرف این آمادگی را دارند تا موانع را از سر راه بردارند.

ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در واکنش به اظهارات اخیر سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان که گفته بود ایران در امور داخلی کشورهای سوریه و عراق مداخله نظامی می‌کند، گفت: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران راه حقه خود را در سیاست خارجی دنبال خواهد کرد و در این زمینه تحت تاثیر اینگونه سخنان قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی گام‌های بلندی در سیاست خارجی روبه‌جلو برداشته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای بانفوذ در منطقه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ایران به عنوان بانفوذترین و قوی‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شود که دوست و دشمن همواره به آن اعتراف می‌کنند.

ولایتی با بیان اینکه ایران همواره از دوستان منطقه‌ای‌اش نظیر عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حمایت می‌کند، افزود: البته ایران در کنار این حمایت‌ها همواره با تروریسم نیز مبارزه می‌کند.

وی در همین زمینه ادامه داد: کشورهایی که به تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریسم در منطقه حمایت می‌کنند، سرانجام روزی متوجه خواهند شد که مرتکب اشتباه شده‌اند، زیرا این تروریسم به خود آنها صدمه خواهد زد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: همانطور که در جاهای دیگری دیده‌ایم هر کسی در جهت ایجاد مفسده در منطقه به خصوص در زمینه اقدامات تروریستی بکوشد، در نهایت نتیجه سوء آن گریبان خودشان را خواهد گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: