velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۶۵
پ
کد خبر: ۱۲۰۵
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - 14 October 2014
ولایتی:

ایران از کشورهای مقابله کننده با داعش حمایت می کند

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ادعای ائتلاف مبنی بر مبارزه با داعش بی پایه است گفت: جمهوری اسلامی ایران از کشورهایی که با داعش مقابله می کنند حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایرنا درباره ائتلاف مبارزه با داعش گفت: این ائتلاف ساختگی است و در حقیقت جز روی کاغذ و بعضی از ادعاهایی که کاربرد تبلیغاتی دارند خاصیت دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه می دانیم بعضی از متحدین آمریکا و ناتو از داعش حمایت می کنند ادامه داد: همانطور که معاون رییس جمهوری آمریکا در اظهاراتش بیان کرد، این ادعای آنها که در حال مبارزه با داعش هستند، ادعایی بی پایه است و جمهوری اسلامی خود، مخالف تروریسم است و با تروریسم به صورت واقعی مبارزه می کند.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از کشورهای دوست که در حال مبارزه با تروریسم و مقابله با داعش هستند حمایت می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره نشست اصولگرایان که روز گذشته برگزار شد نیز گفت: هر کاری که در خط نظام انجام می شود و از یکپارچگی ملی که خواست رهبری است، حمایت کند پسندیده است.

ولایتی ادامه داد: در شرایطی که کشور ما به لحاظ نفوذ در منطقه و کمک به مبارزان منطقه ای به عنوان کشوری متنفذ مطرح است و با توجه به اینکه کشورمان با توطئه آمریکایی ها و صهیونیست ها رو به رو است، حق این است که در داخل نیروهای ملتزم به انقلاب و کسانی که در خط رهبری حرکت می کنند ، هماهنگی و انسجام وجود داشته باشد.

وی افزود: انسجام ملی گروه های سیاسی درون انقلاب که سلیقه های متفاوتی دارند و در جهت اهداف ملی و مقابله با دشمنان این کشور حرکت می کنند مورد تایید می باشد.

ولایتی همچنین درباره دیدارهای خود با هیات موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه گفت: این افراد، افرادی دانشگاهی و مطالعاتی بودند و دیدگاه های خود را درباره همکاری ایران و مسائل منطقه ای و بین المللی بیان کردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این افراد به ارتباط بین موسسات مطالعاتی دو کشورعلاقه زیادی نشان دادند، زیرا این ارتباط به دو حکومت برای همکاری هر چه بیشتر کمک می کند.

ولایتی اظهار داشت: ما هم دیدگاه های خود را درباره آنچه در منطقه می گذرد بیان کردیم و نکته مهمی که من تصریح کردم این است که آنچه در منطقه می گذرد پشتش آمریکایی ها هستند.

وی گفت: موضوع حمایت از تروریسم و به وجود آوردن گروه های تروریستی و تظاهر به مقابله با آنها که از مسائل عجیب است که هم در مورد طالبان صورت گرفت و هم در مورد گروه هایی مانند داعش، بنابر اظهارات جو بایدن معاون رییس جمهوری امریکا که از دوستان منطقه ای خود شکایت کرد و گفت که دوستان ما به تروریست ها کمک کردند، را مطرح کردم و همچنین وظیفه مسلمانان را که حمایت از فلسطین است ، به هیات ترکیه ای گوشزد کردم.

ولایتی افزود: به هیات ترکیه ای گفتم که اگر ترکیه می خواهد با کشورهای اسلامی و ایران همکاری کند یکی از عرصه های همکاری، مبارزه علیه اشغالگران فلسطین است و به نظر می رسد دوستان ما از ترکیه علاقه دارند همکاری بین موسسات مطالعاتی و اساتید دانشگاهی دوطرف ادامه یابد و ما نیز استقبال می کنیم.

وی درباره دیدار خود با گروه سیپری سوئد نیز گفت: این گروه، گروهی صلح طلب است که بدون محافظه کاری که در غرب شایع است، علیه نقض حقوق بین المللی کار می کند. آنها حتی از کارهای برخی کشورهای غربی مانند امریکا انتقاد می کنند.

ولایتی ادامه داد: من در این دیدار از اولاف پالمه نخست وزیر اسبق سوئد یاد کردم که به خاطر آزادی خواهی و مقابله با جنگ طلبی برخی کشورهای غربی ترور شد. همچنین یاد وزیر خارجه اسبق سوئد را نیز گرامی داشتم که نظراتی متفاوت با دیدگاه های سیاسی حاکم بر کشورهای غربی مانند آمریکا دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها