velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۶۷
پ
کد خبر: ۱۲۰۲
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - 14 October 2014
در پاسخ به تسنیم مطرح شد

اعلام حمایت ولایتی از همایش بزرگ اصول‌گرایان

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر کاری که در جهت انسجام معتقدان به نظام باشد، مورد تأکید است.
به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با روسای مراکز تحقیقاتی سوئد و ترکیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه نظر شما در خصوص همایش اخیر وحدت اصولگرایان چیست؟ گفت:هر کاری که بین آن کسانی که در خط نظام هستند و از یکپارچگی ملی در خط رهبری حمایت می‌کنند و در این جهت فعالیت می‌کنند، پسندیده است.

وی ادامه داد: در شرایطی که کشور ما از یک سو پیشرفت‌های خوبی به لحاظ نفوذ منطقه‌ای و کمک به مبارزان منطقه‌ای دارد و کشور پرنفوذ منطقه شناخته می‌شود و باتوطئه آمریکایی‌ها و عوامل منطقه‌ای و صهیونیست‌ها مواجه است، عقل این است که در داخل کشور نیروهای معتقد به انقلاب یعنی آنهایی که خط استراتژیکی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند، حرکت کنند و با هم هماهنگ باشند و انسجام داشته باشند تا انسجام ملی و گروه‌های سیاسی ولو اینکه اختلاف سلیقه با یکدیگر دارند در پیشبرد کشور و در جهت اهداف ملی و مقابله با دشمنان این کشور همه با هم این انسجام را داشته باشند و هرکاری که در جهت انسجام معتقدان به نظام باشد، مورد تأکید است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره نظر هیئت‌موسس مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه در خصوص مسائل منطقه، گفت: افرادی که امروز با آنها دیدار کردم، افراد مطالعاتی و تحقیقاتی بودند و دیدگاه‌های خود را درباره همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بیان کردند و علاقمند بودند ارتباط بین موسسات مطالعاتی دو کشور ادامه یابد تا به دو حکومت برای همکاری هر چه بیشتر کمک کند.

ولایتی ادامه داد: ما دیدگاه‌های خود را درباره آنچه در منطقه می‌گذرد، بیان کردیم و نکته مهمی که من بر آن تأکید و بر آن تصریح کردم این بود که پشت آنچه در منطقه می‌گذرد آمریکا و عوامل منطقه‌ای آنها در رابطه با حمایت و به وجود آوردن تروریسم و گروه‌های تروریستی و تظاهر به مقابله با آنها نقش دارند؛ چیزهای عجیبی که درباره طالبان و داعش آمریکایی‌ها و عوامل منطقه‌ای‌شان بنا بر اظهارات جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا که از دوستان منطقه‌ای خود گلایه و شکایت کرده بود و گفته بود اینها به وجود آورنده گروه‌های تروریستی هستند و به آنها کمک کرده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: من به این هیئت گفتم وظیفه تمام مسلمانان است که از فلسطین حمایت کنند و این را به ترکیه گفتم که اگر ترکیه می‌خواهد با کشورهای اسلامی و ایران همکاری کند، یکی از صحنه‌های همکاری کار با کشورهای اسلامی علیه اشغالگران فلسطین است.

ولایتی گفت: به نظر می‌رسد دوستان ما از ترکیه علاقمند بوده و هستند که همکاری بین موسسات مطالعاتی و اساتید دانشگاهی دو طرف ادامه یابد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

وی درباره دیدار دوم خود با هیئت سوئدی، افزود: گروه سوئدی یک گروه بین‌المللی است که علیه نقض حقوق بین‌المللی کار می‌کند و حتی از کارهایی که توسط برخی کشورهای غربی مانند امریکا انجام می‌شود، انتقاد می‌کند؛ من در این دیدار از اولاف فالمر نخست‌وزیر اسبق سوئد یاد کردم. وی به خاطر آزادی‌خواهی و مبارزه با جنگ‌طلبی غربی‌ها مورد ترور عوامل CIA قرار گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: می‌توان گفت تا حدودی دیدگاه‌های سیاسی سوئد با دیدگاه حاکم بر برخی از کشورها مانند آمریکا متفاوت است.

ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف ضدداعش، تأکید کرد: این ائتلاف ساختگی است و جز روی کاغذ برخی ادعاهایی که کاربرد تبلیغاتی دارد توسط آمریکایی‌ها، خاصیت دیگری ندارد.

وی تصریح کرد: ما می‌بینیم که برخی از متحدان آمریکا و ناتو از داعش حمایت می‌کنند، همان طور که معاون وزیرخارجه آمریکا در اظهارات خود بیان کرد، بنابراین ادعای مبارزه با داعش، ادعای بی‌پایه‌ای است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خود مخالف تروریسم است و به صورت واقعی با تروریسم مبارزه می‌کند و از کشورهای دوست ایران که مبتلا به تروریسم هستند در مقابله با تروریسم از جمله داعش حمایت می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها