velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۱۷۰
پ
کد خبر: ۱۲۰۱
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - 14 October 2014
ولایتی در دیدار هیات ترکی:

وضعیت خاورمیانه بسیار نگران کننده است

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به در پیش گرفتن سیاست‌های مشابه به سیاست‌های استعماری از سوی برخی کشورها در منطقه علاوه بر لزوم همکاری همه کشورهای خاورمیانه، همکاری‌های ایران و ترکیه برای مقابله با نفوذ این کشورها کاملا ضروری است.
به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی در دیدار خود در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با هیات موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه در محل این مرکز دیدار و تبادل نظر کرد.

ولایتی با اشاره به وضعیت خاورمیانه خاطرنشان کرد: وضعیت منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بسیار نگران‌کننده بوده و ضروری است از دخالت‌های خارجی در این محدوده جلوگیری شود.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همه کشورها باید در این مسیر گام بردارند چرا که سیاست‌های برخی کشورها خارجی در منطقه مانند سیاست‌های استعماری است در همین راستا ایران و ترکیه با توجه به تاریخ طولانی که دارند باید از نفوذ چنین کشورهایی در منطقه جلوگیری کنند.

وی با اشاره به برخی دخالت‌ها و تجاوزها به کشورهای منطقه، گفت: چه مجوزی را سراغ دارید که به کشورهای خارجی اجازه هجمه و بمباران در مناطقی نظیر پاکستان، سوریه، عراق و ... را بدون اجازه حکومت‌های آنها بدهد؟

ولایتی گفت: حمله به نوار غزه و کشتن مردم بی‌گناه و کودکان و از بین بردن ساختارهای این منطقه نیز قابل توجیه نیست و ایران با کمال صداقت به آنها کمک خواهد کرد. از سوی دیگر با توجه به تحولات منطقه به طور یقین روابط ایران و ترکیه در منطقه اهمیت بسیاری دارد و تبادل هیات‌های علمی می‌تواند در این راستا بسیار موثر باشد.

به گزارش ایسنا، سلیمان سن سوی، رییس هیات موسسه مطالعات استراتژیک آسیایی ترکیه که در این دیدار حضور داشت با اشاره به تغییرات ایجاد شده در سطح منطقه و جهان، بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به این تحولات تاکید کرد و علاوه بر آن دیدگاه‌های ایران و ترکیه را نیز در این زمینه قابل توجه دانست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: