velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۷۷
پ
کد خبر: ۱۱۹۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - 09 October 2014
با تجلیل از دکتر ولایتی در اصفهان

همایش فرهنگ و جوانمردی با حضور ولایتی برگزار می‌شود

در مراسم اختتامیه همایش فرهنگ و جوانمردی که علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی نیز در آن حضور خواهد داشت، ضمن رونمایی از کتاب دانشنامه فرهنگ جوانمردی، از علی‌اکبر ولایتی تجلیل می‌شود.

به گزارش فارس، همایش فرهنگ و جوانمردی با همکاری سازمان iccn و به منظور پاسداشت میراث‌های فرهنگ ناملموس جمهوری اسلامی ایران روز 18 مهرماه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در باغ‌موزه چهل‌ستون برگزار خواهد شد.

در این همایش علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص موضوع فتوت و جوانمردی و آثار آن در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران سخنرانی می‌کند.

همچنین در مراسم اختتامیه این اجلاس که علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی نیز حضور خواهد داشت ضمن رونمایی از کتاب دانشنامه فرهنگ جوانمردی از علی‌اکبر ولایتی تجلیل می‌شود.

سازمان iccn با هدف ارتقاء روابط بین‌الملل، در راستای تبادل تجربه‌های مشترک شهرها به منظور دستیابی پایدار تقویت و حفاظت کلی و بومی از میراث فرهنگی ناملموس، ایجاد ظرفیت یگانگی و انتقال میراث به نسل آینده و مواجهه با چالش‌های ناشی از پدیده جهانی‌سازی تشکیل شده، هر سال اقدام به برگزاری جشنواره و اجلاس بین‌المللی در خصوص میراث فرهنگی ناملموس ملت‌ها می‌نماید و از طرف‌های عضو دعوت می‌شود با شرکت در این رویداد فرهنگی علاوه بر پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خود آن را به سایر کشورهای جهان معرفی نمایند که هر ساله در یکی از شهرهای عضو برپا می‌شود.

ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی ناملموس جمهوری اسلامی ایران که به نسبت جهانی رسیده، از آنجا که جوانمردی میراثی گرانبها از فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

این همایش در اصفهان با حضور شخصیت‌های داخلی و بین‌المللی 18 و 19 مهرماه برگزار می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها