velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۹۷۱
پ
کد خبر: ۱۱۷۰
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - 30 September 2014
دکتر ولایتی:

هزینه‌های ۱۷۰۰ خدمت پزشکی تعیین تکلیف می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کتاب جدید ارزش گذاری خدمات حین درمان با سیاست‌های کلی سلامت به صورت مستقیم ارتباط دارد و حدود ۱۷۰۰ خدمت جدید پزشکی که فاقد تعرفه بودند، تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی در اجلاس روسا و معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار داشت: یکی از ارکان سیاست‌های کلی نظام سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب که دست وازرت بهداشت را باز نگه می‌دارد، دسترسی این وزارت خانه به منابع مالی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خوشبختانه وزارت بهداشت برای ارائه هر چه بهتر خدمات سلامت در مسیرهای خوبی گام برداشته است. همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز تاکید کردند که بیمار نباید جز دغدغه بیماری رنج دیگری داشته باشد و شخص ریاست جمهوری نیز علاقه خاصی به بهبود هرچه بیشتر حوزه سلامت در جامعه دارند.

به گفته ولایتی تا به حال با همت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخشی از اهداف نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت به ثمر نشسته و امیدواریم این روند با قوت هرچه بیشتر جلو برود.

وی با بیان این که آمارهای دریافتی از بیمارستان‌های دولتی کل کشور حکایت از رضایت مردم از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت دارد، ادامه داد: اجرای کتاب جدید ارزش گذاری خدمات حین درمان با سیاست‌های کلی سلامت به صورت مستقیم ارتباط داشته و در جهت اجرایی شدن این سیاست‌ها گام مهمی برداشته است.

به گزارش وزارت بهداشت، وی با اجرای این کتاب حدود 1700 خدمت جدید پزشکی که فاقد تعرفه بودند، تعیین تکلیف می‌شوند ضمن اینکه در صورت ارزش گذاری درست خدمات پزشکی، تولیت وزارت بهداشت به جایگاه واقعی خود نزدیک تر خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایجاد تناسب بین وزن و کیفیت خدمات پزشکی از دستاوردهای دیگر اجرای این کتاب است. با این همه از همین امروز باید به فکر تهیه راهنماهای تشخیص و درمان در خدمات ستاره دار کتاب جدید ارزش گذاری خدمات پزشکی بود.

ولایتی خاطرنشان کرد: اجرای این کتاب گام مفیدی در جهت حذف دریافت های غیرمتعارف و پدیده زیرمیزی و توسعه عدالت در سلامت است. ضمن این که تعریف نظام پایش و نظارت مستمر روی این کتاب از سوی وزارت بهداشت، کمکی به مجمع تشخیص مصلحت نظام است که وظیفه آن پایش و نظارت سیاست‌های کلی نظام سلامت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: