velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۲۸۷
پ
کد خبر: ۱۱۶۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - 30 September 2014
ولایتی در دیدار رئیس دانشگاه ریمن چین مطرح کرد

تبعات جبران‌ناپذیر نقض حاکمیت ارضی سوریه

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقض حاکمیت ارضی سوریه می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

به گزارش تسنیم، وانگ ون رئیس دانشگاه ریمن چین دقایقی پیش با علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار تاکید کرد: ایران و چین در حوزه مسائل جهانی و منطقه‌ای دیدگاه‌های بسیار نزدیکی دارند و منافع مشترکی برای توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها تا سطح استراتژیک داشته که رفت و آمد مقامات بلندپایه می‌تواند مسیر حرکت را هر چه بیشتر تسهیل کند.

وی با بیان اینکه ایران از نقطه نظرات و فعالیت‌های چین در جهت صلح منطقه‌ای و حل مسائل مهم جهانی استقبال می‌کند، افزود: دخالت برخی از کشورها برخلاف تمامیت کنوانسیون‌های بین‌المللی نظیر حمله به سوریه است و نقض حاکمیت ارضی این کشور می‌تواند حوادث جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

ولایتی افزود: تقویت روابط دو کشور ایران و چین در قالب سازمان همکاری شانگهای از اهمیت فوق‌العاده‌ای در توسعه روابط دو کشور برخوردار است.

وی همچنین تصریح کرد: فشارهای غرب برای تحت تاثیرقرار دادن روابط ایران و چین وجود دارد اما علیرغم این فشارها دو کشور با قدرت به روابط خودشان ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وانگ ون رئیس دانشگاه ریمن چین در ادامه این دیدار همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و چین در طرح‌های مشترک را منوط به روابط قوی بین دو کشور دانست و گفت: همکاری مشاوره‌های دو کشور بویژه در حوزه‌های منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم بسیار مفید خواهد بود، زیرا منطقه خاورمیانه به عنوان تامین کننده انرژی جهان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و باید صلح و ثبات و منطقه‌ای عاری از تروریسم داشته باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: