velayati.ir

تعداد بازدید: ۳۳۴۲
پ
کد خبر: ۱۱۵۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - 22 September 2014
ولایتی مطرح کرد:

امیدواریم ساخت بیمارستان سرطان 25 سال طول نکشد

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تشخیص به موقع سرطان را عاملی برای مهار این بیماری در کشور برشمرد و گفت: نکته بسیار مهم در خصوص این بیماری تشخیص زودرس آن است که در صورت موفقیت در دستیابی به این ابزار، امکان علاج و طول عمر مبتلایان بیشتر می‌شود.
به گزارش مهر، علی اکبر ولایتی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی سرطان کشور در ری اظهار داشت: با توجه به رشد روز افزون بیماری سرطان که ناشی از الگوهای تغذیه نامناسب، آلودگی های زیست محیطی و... است نیاز به ارتقای سطح کمی و کیفی تجهیزات و امکانات درمانی این حوزه امری بسیار ضروری است.

این مسئول عنوان کرد: نکته بسیار مهم در خصوص این بیماری تشخیص زودرس و به موقع آن است که در صورت موفقیت در دستیابی به این ابزار، امکان علاج و طول عمر مبتلایان بیشتر می‌شود بنابراین لازم است در این بیمارستان که مرکز تخصصی سرطان است، بر روی حوزه آموزش نیز توجه مناسبی صورت گیرد.

وی ادامه داد: بیماری سرطان در کشور با تأخیر زمانی قابل توجهی تشخیص داده می شود که هم به لحاظ هزینه و هم درمان مشکلات فراوانی برای مبتلایان بوجود می آورد.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل خاطرنشان کرد: وقتی یک بیمار مبتلا به سرطان در خانواده ای وجود داشته باشد، آسیب های فراوان اقتصادی به آن خانوار وارد می شود و علاوه بر بیمار اطرافیان هم آسیب های فراوان روحی و اقتصادی متحمل می شوند به ویژه اگر فرد مبتلا، نان آور خانواده باشد.

این مسئول ابراز امیدواری کرد که با برگزاری کلاس‌های آموزشی و یا راه اندازی انتشارات مرتبط با این حوزه، اطلاع رسانی و فرهنگسازی مناسبی در خصوص راه‌ های شناخت مراحل ابتدایی ابتلا به بیماری سرطان در جامعه صورت گیرد.

امیدواریم ساخت بیمارستان سرطان نیز 25 سال طول نکشد

ولایتی متذکر شد: بیمارستان های موجود در شهرستان ری پاسخگوی نیاز مردم این منطقه نیست و امیدواریم ساخت این بیمارستان موقوفه طولانی نشده و به 25 سال نکشد.

مشاور رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اهمیت شناخت سرطان افزود: شناخت سرطان در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است در خصوص کشف علل بروز سرطان در کشور پژوهش‌های لازم صورت گیرد و بخشی از این بیمارستان می تواند به امر پژوهش اختصاص یابد.

وی گفت: به دلیل هزینه بالای خدمات درمانی این نوع بیماری ها توجه به نیازمندان اولویت وزارتخانه است و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نخواهیم کرد.

این مسئول در زمینه طرح تحول سلامت اضافه کرد: تحول در عرصه سلامت نیازمند وجود هماهنگی بخشی است که امیدواریم با اقدامات انجام شده این هماهنگی در آینده نزدیک ایجاد شود چرا که در این صورت شاهد مشارکت مردمی در حوزه درمان و بهداشت خواهیم بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: