velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۸۵
پ
کد خبر: ۱۱۵۱
تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 13 September 2014
ولایتی در حاشیه دیدار با نماینده سازمان ملل در امور لبنان:

ایران نقش مهمی در برقراری آرامش در لبنان داشته است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: ایران تحولات لبنان را از نزدیک رصد می‌کند و ثبات در لبنان برای ما از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و ایران نقش مهمی در برقراری صلح و آرامش در لبنان داشته است.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با گریک پلامبلی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان عصر امروز در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، نماینده دبیرکل سازمان ملل گزارشی از تحولات منطقه‌ای لبنان ارائه و تأکید کرد: حفظ امنیت و ثبات در لبنان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و مایل هستم نقطه نظرات شما را در این زمینه جویا شوم.

ولایتی نیز در این دیدار طی سخنانی اظهار داشت: لبنان از نظر ایران کشور مهمی است و تحولات داخلی آن می تواند برکل منطقه تأثیرگذار باشد و روابط ایران و لبنان سابقه طولانی دارد.

وی گفت: ایران با جناح‌های مختلف در لبنان روابط خوبی داشته و ما تحولات لبنان را از نزدیک رصد می‌کنیم و ثبات در لبنان برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و ایران نقش مهمی در برقراری صلح و آرامش در لبنان داشته و همواره بر حفظ تمامیت ارزی این کشور و همزیستی مسالمت‌آمیز جناح‌های مختلف تأکید داشته است ضمن اینکه پایبندی جناح‌ها به قانون اساسی در لبنان اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم لبنان به ساختار سیاسی این کشور بسیار وفادار و به قانون اساسی پایبند هستند و حتما علاقه‌مندند که با همکاری جناح‌های سیاسی لبنان، رئیس جمهور منتخب بتواند هرچه سریعتر کار خود را شروع کند.

ولایتی تأکید کرد: ایران از ابتدا مخالف تحولاتی بود که در سوریه و عراق می‌گذشت و برخی کشورها نسبت به تجهیز گروه‌های تروریستی منطقه اقدام کردند و امروز پی بردند که داعش و گروه‌های مشابه، گروه‌های خطرناکی هستند و هر کشوری در جهان را می‌توانند با مشکلات جدی مواجه کنند.

وی تصریح کرد: ما شبیه حملات هوایی به داعش را در مورد کشورهای پاکستان، افغانستان و طالبان شاهد بودیم که به تمامیت ارزی وارد شده و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند و نتیجه آن امروز گسترش هرچه بیشتر تروریست در منطقه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در حاشیه دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان در جمع خبرنگاران در خصوص دیدار امروز خود گفت: من در این دیدار گفتم که با وجود اینکه لبنان کشور بزرگی نیست ولی دموکراسی در آن حکومت دارد و یکی از کشورهای عربی است که دموکراسی واقعی در آنجا حکم است و مردم به دموکراسی احترام می‌گذارند و خودشان حافظ دموکراسی هستند.

وی ادامه داد: هرآنچه مردم لبنان بپسندند و هر رئیس جمهور و دولتی را انتخاب کنند، مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران است و ما به عنوان دوست لبنان مایل هستیم در این کشور حکومت مردمی که مورد حمایت اکثریت مردم و پارلمان لبنان باشد، روی کار آید و همواره در آرامش باشند و با همین قدرتی که در مقابل صهیونیست‌ها ایستادند، ایستادگی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص خاطرنشان کرد: مشاهده کردیم که چگونه لبنان با عوامل شورشی در کنار مرز خود مبارزه کرد و آنها را به شکست کشاند و بنابراین نظر من نظر مردم لبنان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: