velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۷۷
پ
کد خبر: ۱۱۴۹
تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 13 September 2014

جزئیات دیدار ولایتی با معاون وزیرخارجه مکزیک

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع گفت: عراق و سوریه اجازه ندادند آمریکا به بهانه مبارزه با داعش از فضای این کشورها استفاده کند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار عصر شنبه خود با کارلوس گونزالس، معاون وزیر خارجه مکزیک که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار ایسنا در رابطه با ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و سیاست‌های ایران در قبال آن به بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این ائتلاف بین‌المللی پرداخت.

وی گفت: آن چه که در رابطه با داعش و گروه‌های تروریستی نظیر آن می‌دانیم این است که گروه‌های تروریستی ابتدا توسط آمریکا و با طراحی آن‌ها و متحدان غربی‌شان در منطقه به وجود آمدند.

ولایتی با بیان این که آمریکا و متحدان غربی آن همان‌طور که القاعده را به وجود آوردند گروه‌های تروریستی داعش را نیز ایجاد کرده‌اند، افزود: پس از آن که آمریکا موفق نشد از طریق این گروه‌های تروریستی حکومت‌های قانونی منطقه مانند حکومت‌های سوریه و عراق را سرنگون کند اقدام به دادن شعارهایی خلاف اقدامات خود کرد و این در حالی است که اهداف آن‌ها (گروه‌های تروریستی و آمریکا) یکی است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: تصور آمریکایی‌ها این است که به بهانه مبارزه با داعش می‌توانند در امور کشورهایی مانند عراق و سوریه دخالت کنند ولی دیدیم که حکومت‌های سوریه و عراق با این که آمریکایی‌ها به بهانه مبارزه با داعش و بدون اجازه حکومت‌های این کشورها هواپیماهای‌شان را به داخل فضای قانونی عراق و سوریه وارد کنند مخالفت کردند.

ولایتی در پاسخ به سوال دیگری درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره حمله به سوریه به بهانه مقابله با تروریسم نیز اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که از حکومت‌های قانونی حمایت می‌کند و این راه را همواره ادامه خواهد داد و علاوه بر این حمایت‌های ایران از دولت قانونی و مردم سوریه نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، علی اکبر ولایتی در دیدار خود با کارلوس گونزالس، معاون وزیر خارجه مکزیک به بررسی روابط دوجانبه در سال‌های اخیر پرداخت.

او با اشاره به فرصت‌های موجود میان ایران و مکزیک خاطرنشان کرد: فرصت‌های زیادی در هر دو کشور برای گسترش فعالیت‌ها و روابط دوجانبه وجود دارد از جمله آن می‌توان به روابط اقتصادی بین دو کشور که از اهمیت زیادی برخوردار است اشاره کرد.

هم‌چنین معاون وزیر خارجه مکزیک گفت: من با هیاتی اقتصادی متشکل از نمایندگان تجاری به ایران آمدم و می‌گویم که دولت مکزیک علاقه دارد علاوه بر شرکای سنتی خود در منطقه با سایر کشورها نیز تعامل داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت مکزیک علاقه دارد روابط بهتری با دنیا و به ویژه ایران داشته باشد و ما امیدوار هستیم که بتوانیم روابط موثری را با ایران برقرار کنیم.

ولایتی با اشاره به حجم تجارت ایران و کشورهای آمریکای لاتین در سال‌های اخیر افزود: حجم تجارت ایران با کشورهای آمریکای لاتین در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است و مکزیک نیز از این قاعده مستثنی نبوده است و هر دو کشور می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی و فنی همکاری داشته باشند.

در بخشی از این دیدار گونزالس نظر رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع را در رابطه با تحولات منطقه خواستار شد و ولایتی در پاسخ به این سوال گفت: آن‌هایی که به وجود آورنده داعش بودند و کمک کردند که آن‌ها به فعالیت‌های خود در سوریه و عراق دامن بزنند امروز اقدام به مقابله با همین گروه تروریستی کردند ولی باید گفت مقابله با داعش با همکاری ایران موفقیت‌آمیز خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: