velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۴۲
پ
کد خبر: ۱۱۴۷
تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - 13 September 2014
ولایتی در دیدار با معاون وزیرخارجه مکزیک:

مبارزه با داعش بدون حضور ایران موفقیت‌آمیز نخواهد بود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت:آنها که بوجودآورنده گروه تروریستی داعش بودند و به این گروه کمک کردند امروز اقدام به مقابله را با همین گروه تروریستی کردند اما مبارزه با داعش و تروریسم بدون حضور ایران قطعا موفقیت‌ نخواهد بود.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با کارلو ‌آلبرتو دایکاسا گنزالس معاون وزیر خارجه مکزیک که عصر امروز در این مرکز برگزار شد، در خصوص روابط دو جانبه بین دو کشور اظهار داشت: روابط دو جانبه ایران و مکزیک به سال‌های خیلی دور باز می‌گردد و من دیدارهایی از مکزیک به عنوان نماینده مجلس و وزیر امور خارجه داشته‌ام.

وی ادامه داد: فرصت‌های زیادی در هر دو کشور برای گسترش و تنوع‌بخشی به روابط وجود دارد و روابط اقتصادی بین دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص با اشاره به حجم تجارت ایران و کشورهای آمریکا لاتین، گفت: حجم تجارت ایران و کشورهای آمریکا لاتین در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته و مکزیک نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف اقتصادی و فنی همکاری کنند.

ولایتی افزود: هر دو کشور سابقه طولانی در مبارزه با تروریسم دارند.

وی در مورد تحولات منطقه تاکید کرد: آنها که بوجود آورنده گروه تروریستی داعش بودند و به این گروه کمک کردند تا فعالیت خود را در سوریه، عراق و منطقه گسترش دهد، امروز اقدام به مقابله را با همین گروه تروریستی کردند، اما باید گفت مبارزه با داعش و تروریسم بدون حضور ایران قطعا موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص درباره رابطه ایران و روسیه اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران با روسیه خوب است.

در ادامه کارلوس گنزالس معاون وزیر خارجه مکزیک اظهار داشت: بنده با هیئت اقتصادی متشکل از نمایندگان تجاری به ایران آمده‌ام و دولت مکزیک علاقه‌مند است علاوه بر شرکای سنتی خود با مناطق دیگر هم تعامل داشته باشد.

وی ادامه داد: ما علاقه‌مند به روابط بهتر، همکاری و تبادل نظر با ایران هستیم و امیدواریم روابط موثرتری با را با کشور شما برقرار کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: