velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۶۴۰
پ
کد خبر: ۱۱۴۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - 10 September 2014
ولایتی در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین:

آپارتايد در برابر جنايات صهيونيست‌ها وزني ندارد

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: اکنون شاهدیم که حقوق اولیه فلسطینیان به طور فاجعه‌باری نقض می‌شود و خشونت نهادینه‌شده‌ای که علیه آنان وجود دارد در برابر کلیدواژه آپارتاید وزنی ندارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای علی‌اکبر ولایتی در همایش علمای اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین که از صبح امروز با حضور تعداد زیادی از علمای کشورهای اسلامی در تهران در حال برگزاری است افزود: پس از اشغال فلسطین و سلطه رژیم صهیونیستی از بحر تا نهر و گسترش آن در سرزمین‌های عربی و اسلامی، تلاش آنان این بوده و هست که مسئله فلسطین را خاتمه ببخشند و ملت فلسطین را ناموجود فرض کنند.

وی گفت: صهیونیست‌ها در پی آنند که سرزمینی به نام فلسطین نباشد و آن را اسرائیل بنامند و قدس شریف را به پایتخت خود تبدیل کنند.

ولایتی افزود: صهیونیست‌ها و حامیانشان در فکر آن نیستند که یک وجب از این سرزمین را به صاحبان اصلی آن بازگردانند و اکنون شاهد اجماع اسرائیلی- صهیونیستی برای جلوگیری از بازگشت آوارگان به قدس هستیم.

وی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و به شهادت رسیدن هزاران کودک و زن بی‌گناه و ویرانی صدها خانه مسکونی گفت: این رژیم کودک‌کش در 50 روز بیش از 58 هزار حمله به منطقه کوچک اما پرتراکم غزه انجام داد و اکنون علما و بزرگان باید حمایت جهان اسلام را از مقاومت بی‌نظیر این مردم مجاهد اعلام کنند و این اقدام امری ضروری و کارساز است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: اکنون ما به نمایندگی از نخبگان جهان گرد هم آمده‌ایم تا موضع خود را در حمایت از مجاهدان فلسطینی که موضعی واحد است اعلام کنیم.

ولایتی با بیان اینکه اکنون در سراسر جهان این حقیقت روشن شده که رژیم صهیونیستی نامشروع و خطرناک است گفت: سخن امت اسلامی این است که فلسطین متعلق به فلسطینیان است و ادامه اشغال، ظلمی بزرگ و خطرناک برای جامعه جهانی است.

وی با بیان اینکه همه راهکارهای اجرا شده در قبال مسئله فلسطین، غلط و ناموفق بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود، افزود: برگزاری همه‌پرسی و بازگشت آوارگان به سرزمین مادری خود و تشکیل دولت فلسطینی و تدوین قانون اساسی، راهکار جمهوری اسلامی ایران برای ساختار سیاسی فلسطین، و پیام روشن ما به دولت‌های اسلامی، به‌پاخاستن آنها برای یاری مظلوم است و برای تحقق این امر همه دولت‌های اسلامی باید از اختلاف‌ها صرف نظر کنند و به کمک مظلومان اسیر شده در چنگال گرگ خونریز منطقه بشتابند.

ولایتی وظیفه اساسی و ضروری جهان اسلام را فراهم کردن امکانات حیاتی برای مردم غزه، نشان دادن واکنش قوی و مناسب به جنایات رژیم کودک‌کش و ابراز برائت و تنفر از همدستان جانی تلاویو، یعنی امریکا و غرب در سطح بین‌الملل و ارتجاع عرب در منطقه دانست.

وی تجهیز و مسلح کردن گروه‌های مقاومت در سراسر فلسطین به‌ویژه کرانه باختری را اقدامی ضروری خواند و افزود: تنها چیزی که ممکن است از محنت فلسطینیان بکاهد، تقویت بنیه دفاعی و قدرت‌نمایی آنهاست، چرا که برخوردهای سازش‌طلبانه از خشونت موجود صهیونیست‌های گرگ‌صفت نمی‌کاهد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: سرعت تحولات و تغییر برخی معادلات منطقه موجب افزایش اقتدار مقاومت می‌شود و اکنون شاهدیم که نظم نوین دچار تغییر شده و هژمونی منطقه از سمت استکبار به سوی جبهه اسلامی تغییر یافته است و با نقش‌آفرینی صحیح و به‌موقع علمای اسلامی می‌توان مسیر پی‌ریزی الگوی مردم‌سالاری دینی را به عنوان تنها راه برون‌رفت از ظلم و ستمکاری‌ها معرفی کرد.

ولایتی افزود: امروز شاهد رشد افراط‌گری در برخی مناطق جهان هستیم که اقدامات آنان در کشتار مسلمانان اهل سنت و تشیع مورد بغض و نفرت اسلامی است و جهان اسلام از آنها بیزار است.

وی گفت: پشت سر افراط‌گرایی‌ها، توطئه برخی کشورهای غربی و به طور مشخص امریکا در سطح بین‌الملل و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

ولایتی افزود: کشورهای مرتجع نیز در هجوم صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع غزه، حتی یک گلوله به سوی متجاوزان شلیک نکردند چراکه مأموریتشان ایجاد تفرقه میان امت های اسلامی است.

وی رمز پیروزی را در برابر دشمن مشترک جهان اسلام در منطقه که اسرائیل و امریکا هستند، ایستادگی و وحدت امت اسلامی دانست و گفت: اکنون گروه‌های افراطی و تکفیری همچون قارچ در منطقه می‌رویند و جنایات دهشتناکی مرتکب می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه این گروه‌ها در ابتدا مورد حمایت رسانه‌های غربی بودند، اما با روشن شدن جنایاتشان، اقدام به بمباران آنها با هواپیماهای بدون سرنشین می کنند افزود: این اقدام غرب نیز نقض حریم کشورهاست و اکنون در پاکستان و عراق هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی جولان می دهند و گویی حریم هوایی این کشورها عرصه هواپیماهای آنها شده است.

ولایتی گفت: افراط‌گرایان، مزدور بیگانه و جاده‌صاف‌کن غرب و بخشی از توطئه‌ای بزرگ هستند که باید آن را شناخت و با آن مبارزه کرد.


نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر رضاقلی
Iran, Islamic Republic of
20 شهريور 1393 - 09:31
بسمه تعالی
مواضع صریح و مقتدرانه مجمع جهانی بیداری اسلامی و دکتر ولایتی تحسین برانگیز است. مسلما باید تا نباودی قطعی اسرائیل و صهیونیسم مبارزه کنیم.
امام خمینی(ره):
تا ظلم هست، مبارزه هست
و تا مبارزه هست، ما هستیم...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: