velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۳۴۹
پ
کد خبر: ۱۱۲۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - 31 August 2014
ولایتی در دیدار وزیر خارجه فنلاند:

موانع موجود در زمینه فعالیت هسته‌ای ایران باید برطرف شود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موانع موجود در زمینه عملکرد هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ باید برطرف شود.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز با اوکی توئومیویا وزیر امور خارجه فنلاند و هیئت همراه در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار اظهار داشت: ما به دنبال زمینه‌های جدیدی برای همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی هستیم.

وی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران، گفت: این برنامه در چارچوب موافقت‌نامه ان پی تی دنبال می‌شود؛ موانعی وجود دارد که باید برطرف شود و این موضوع به حسن نیت گروه 1+5 باز می‌گردد، اما باید تأکید کنم که حق ایران است که از انرژی هسته‌ای به صورت صلح آمیز بهره‌برداری کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فعالیت‌های هسته‌ای ایران تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد، ضمن اینکه ایران به ثبات و امنیت منطقه توجه بسیاری دارد و با دقت تحولات منطقه را دنبال می‌کند.

ولایتی با اشاره به مسائل منطقه‌ای کشورهای عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و اوکراین، همکاری در جهت حل و فصل بحران‌ها و مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی را مبتنی بر منافع مشترک طرفین دانست و خاطرنشان کرد: از انتصاب رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر عراق استقبال می‌کنیم.

در ادامه اوکی توئومیویا وزیر امورخارجه فنلاند ضمن ابراز خوشبختی از سفر به ایران و دیدار با مقامات عالی‌رتبه کشورمان نسبت به بهبود روابط دوجانبه با توجه به وجود منافع مشترک در زمینه ایجاد صلح و ثبات در منطقه و مقابله با افراط‌گرایی و ظرفیت تجاری و فرهنگی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وی در پایان با اشاره به محدودیت مبادلات تجاری فنلاند با ایران ابراز امیدواری کرد که در‌آینده نزدیک حجم مبادلات تجاری بین دو کشور افزایش یابد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: