velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۵۳۸
پ
کد خبر: ۱۱۰۷
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - 12 August 2014
ولایتی:

حل بسیاری از مسائل بین‌المللی بدون حضور ایران ممکن نیست

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: به اعتراف همه دوستان و دشمنان، امکان حل بسیاری از مسائل پیچیده بین‌المللی و منطقه‌ای بدون حضور و تلاش جمهوری اسلامی ایران وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز دوشنبه با حضور در جمع سفرا و نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در مرکز مطالعات وزارت خارجه پیرامون مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به تحولات بین‌المللی در دهه‌های اخیر اظهار داشت: تصمیم بعضی از کشورهای غربی به رهبری امریکا آن است که معادلات منطقه‌ای و به ویژه جهان اسلام را بر هم زده و با هر امکانی اهداف خود را به پیش ببرد و معادلات را به ضرر وحدت جهان اسلام هدایت کند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با برشمردن تحولات در کشورهای منطقه تصریح کرد: پیش‌بینی شرایط و آینده تحولات بسیار پیچیده است و در این میان بی‌تردید جمهوری اسلامی ایران مقتدرترین و منسجم‌ترین کشور منطقه و جهان اسلام محسوب می‌شود و کماکان همیشه امید مظلومان و مسلمانان جهان بوده و هست و حتماً باید تلاش کرد تا در حوزه سیاست خارجی با اقتدار عمل نمود.

وی در ادامه اضافه کرد: البته در کنار همه این تحولات و نگرانی‌ها باید دانست که معادلات براساس ترسیم و خواسته برخی از قدرت‌ها به پیش نخواهد رفت، چنانچه امروز اتحادهای مختلفی در حال شکل‌گیری است که می‌تواند نقشه‌های شوم از پیش تعیین‌شده امریکا و متحدانش را دگرگون کرده که شناسایی این مواضع و وضعیت‌ها بسیار مهم است.

ولایتی تصریح کرد: امروز باید گفت و تأکید کرد که به اعتراف همه دوستان و دشمنان، امکان حل بسیاری از مسائل پیچیده بین‌المللی و منطقه‌ای بدون حضور و تلاش جمهوری اسلامی ایران وجود نخواهد داشت و در این میان نقش وزارت امورخارجه و سفرای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

در پایان این دیدار، تعدادی از نمایندگان سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به طرح سؤالات و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
امیر رضاقلی
Iran, Islamic Republic of
22 مرداد 1393 - 14:56
بسمه تعالی
والعاقبه للمتقین
پیروزی نهایی ازآن متقین و ازآن حزب الله است و غرب به رهبری آمریکا در بهم زدن معادلات جهان اسلام هیچ غلطی نمی تواند بکند.
فان حزب الله هم الغالبون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها