velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۷۷۶
پ
کد خبر: ۱۱۰۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - 11 August 2014
گلریزان سراسری در هفته فرهنگ پهلوانی برای کودکان غزه

رونمایی از دانشنامه «جوانمردی» ولایتی در روز فرهنگ پهلوانی

رییس ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی، با بیان این که سه جلد کتاب در روز ملی فرهنگ پهلوانی توسط بسیج ورزشکاران و یک کتاب نیز توسط فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای در خصوص فرهنگ پهلوانی رونمایی خواهد شد، افزود: همچنین دانشنامه «جوانمردی» تالیف دکتر علی اکبر ولایتی نیز در این مراسم رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست خبری ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی، در هفته‌ «فرهنگ پهلوانی» برگزار شد که در این نشست فرهاد طلوع‌کیان، رییس ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای در خصوص برنامه‌های این ستاد توضیحاتی را ارائه کرد.

وی عنوان کرد: آیین‌نامه ترویج فرهنگ پهلوانی را در سال 88 مصوب کردیم که در آن شرح وظایف نهاد، سازمان و وزارتخانه در ترویج فرهنگ پهلوانی آمده بود، انجام شد و سال 90 نیز این مصوبه ابلاغ که امسال چهارمین سال نکوداشت آن است. از امسال در تقویم رسمی کشور روز 17 شوال به عنوان روز "فرهنگ پهلوانی" در نظر گرفته شده است. برای اولین بار این ستاد در سطح ملی سازماندهی شد و 25 نهاد و سازمان دیگر نیز با مصوبه شورای فرهنگی به 18 نهاد قبلی اضافه شدند که باید در جهت ترویج پهلوانی تلاش نمایند. هر چند که خاستگاه این فرهنگ زورخانه و ورزش‌های پهلوانی است، اما قرار نیست این خصلت ویژه ایرانیان فقط در یک رشته ورزشی محدود شود، بلکه باید در همه رشته‌های ورزشی در کشور یک اصل باشد.

وی خاطر نشان کرد: در آینده ان‌شاءالله به کمک دستگاه‌های مسئول علاوه بر رشته ورزشی در اقشار مختلف مردم نیز این فرهنگ را ترویج خواهیم کرد. وزارت ورزش و جوانان برای اولین بار این ستاد را میزبانی کرد و به ادارات کل استان‌های خود بخشنامه ای را برای تشکیل ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی ابلاغ کرد.

طلوع‌کیان با اشاره به برنامه‌های هفته‌ فرهنگ پهلوانی توسط این ستاد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های فرهنگ پهلوانی دفاع از مردم مظلوم است. از آنجایی که در غزه ظلم آشکار و نسل کشی و کودک کشی توسط رژیم غاصب صهیونیستی صورت می‌گیرد روز پنجشنبه در روز ملی فرهنگ پهلوانی از ساعت 10 صبح یک گلریزان سراسری در سطح کشور برای حمایت از مردم غزه توسط جامعه ورزش صورت می‌گیرد و در تهران نیز از ساعت 10 صبح این مراسم در سالن افراسیابی با حضور جامعه ورزش برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای افزود: در بعد از ظهر پنجشنبه هفته‌ جاری نیز با حضور مسئولان مختلف کشوری بازوبند پهلوانی کشور به احمد میرزاپور به عنوان قهرمان سنگین وزن کشتی پهلوانی کشور اهدا خواهد شد که قرار است رییس جمهور در این مراسم حاضر شود و بازوبند را بر روی بازوی این پهلوان ببندد. همچنین وزرای ورزش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از وزرای مرتبط با ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و رییس سازمان میراث فرهنگی به عنوان میزبان این مراسم از دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم خواهند بود.

رییس ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی، با بیان این که سه جلد کتاب نیز در روز پنجشنبه به عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی توسط بسیج ورزشکاران و یک کتاب نیز توسط فدراسیون ورزش‌های زورخانه ای در خصوص فرهنگ پهلوانی رونمایی خواهد شد، افزود: همچنین دانشنامه جوانمردی تالیف دکتر علی اکبر ولایتی نیز در این مراسم رونمایی می‌شود. همچنین سازمان لیگ فوتبال نیز هفته‌ پیش روی مسابقات لیگ برتر ایران که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز برگزار شود به نام فرهنگ پهلوانی نامگذاری شود.

وی در پایان تاکید کرد: ان‌شاءالله از سال آینده الگوهای مرام پهلوانی در رشته‌های ورزشی به صورت گسترده ترویج شود و افراد منتخب با معیارهای انتخاب شده مورد تجلیل قرار گیرند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: