velayati.ir

تعداد بازدید: ۲۸۷۸
پ
کد خبر: ۱۱۰۴
تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - 09 August 2014
دکتر ولایتی:

جوانمردی ایرانیان را در مساله غزه مشاهده می کنیم

دکتر ولایتی گفت: بالاترین ایثاروجوانمردی را درمیان جوانان این کشور در دفاع مقدس شاهد بودیم وامروزجوانمردی ایرانیان را در مورد مردم فلسطین وعزه ملاحطه می کنیم.

به گزارش مهر، رئیس، مسئولان، اعضا و پیشکسوتان فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای روز پنجشنبه 16 مردادماه با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نطام با دکترولایتی دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این جلسه طلوع کیان ریس فدراسیون ضمن معرفی افراد، به ارائه گزارشی ازفعالیت ها و همکاری با نهادها و دستگاه های مختلف پرداخت و بهانه این نشست را تالیف وانتشار کتاب «فتوت و جوانمردی» از سوی دکتر ولایتی ونقش آن درمیان جامعه پهلوانی کشور دانست.

ولایتی نیر دراین جلسه با اشاره به تاریخچه پهلوانی وجوانمردی گفت: تمام تاریخ ایران باپهلوانی وجوانمردی آمیخته بوده و اسلام، جوانمردی را درکشورمانهادینه کرد و شاهدیم که جوانمردان وعرفا همیشه باهم همراه بودند. وی افزود:عرفان اسلامی یعنی همان ایثار، جوانمردی و فتوت.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی درادامه باتاکید براینکه نهایت ایثاروپهلوانی همان از خودگدشتگی است گفت: بالاترین ایثاروجوانمردی را درمیان جوانان این کشور در دفاع مقدس شاهد بودیم وامروزجوانمردی ایرانیان رادر مورد مردم فلسطین وعزه ملاحطه می کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:اسلام وایران دورکن اساسی فتوت وجوانمردی درتاریخ این کشوربوده که یکدیگر رابه زیبایی تکمیل نموده اند و «ایران فرهنگی» به مراتب گسترده تر از ایران جعرافیایی بوده و همیشه ایرانیان از فتوت وجوانمردی سیراب بوده اند.

ولایتی خاطرنشان کرد: به این هویت اسلامی وایرانی باید افتخارکرد وامروزهمه ورزشکاران عزیزو به ویژه دوستان ورزشهای زورخانه ای وپهلوانی باید این مهم را درنطر داشته واین فرهنگ غنی راپاس بدارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها